Genetec wprowadza komunikację audio do Security Center SaaS

Genetec wprowadza komunikację audio do Security Center SaaS Genetec

Genetec ogłosił dodanie natywnych dla chmury funkcji komunikacji audio do platformy Security Center SaaS. Bazując na ponad dekadzie doświadczeń Genetec wprowadza teraz funkcje komunikacji głosowej w czasie rzeczywistym do tego samego intuicyjnego, chmurowego interfejsu, w którym dostępny jest już monitoring wizyjny, kontrola dostępu oraz system sygnalizacji włamania i napadu.

Funkcja audio

Niezależnie od tego, czy zajmują się codziennymi zadaniami, czy koordynują działania w sytuacjach awaryjnych, zespoły ds. zabezpieczeń w sektorach takich jak edukacja, handel detaliczny i opieka zdrowotna mogą teraz korzystać z funkcji audio, kontroli dostępu i wideo w czasie rzeczywistym, aby podejmować szybsze i bardziej świadome decyzje. Dzięki komunikacji wbudowanej bezpośrednio w Security Center SaaS operatorzy mogą komunikować się z osobami w punktach dostępu, weryfikować tożsamość za pomocą obrazu wideo na żywo i podejmować natychmiastowe działania bez konieczności przełączania się między narzędziami lub interfejsami.

Powiązane firmy

Genetec

– Naszym celem jest zapewnienie klientom takiej samej swobody w zakresie audio, jakiej dotychczas oczekiwali od wideo i kontroli dostępu. Organizacje mogą wybierać urządzenia interkomowe, które najlepiej odpowiadają ich potrzebom, i zarządzać nimi za pośrednictwem jednej platformy natywnej dla chmury, bez konieczności wiązania się z ekosystemem konkretnego dostawcy – powiedział Christian Morin, wiceprezes ds. inżynierii produktu w Genetec.

Rozwiązanie natywne

Funkcje komunikacyjne w Security Center SaaS mogą obsługiwać zarówno kilka interkomów, jak i tysiące urządzeń w dużych przedsiębiorstwach. Dzięki temu, że rozwiązanie jest natywne dla chmury i oparte na otwartej architekturze, organizacje mogą zaczynać od małych wdrożeń, testować je przy minimalnych nakładach, a następnie szybko rozbudowywać, korzystając z urządzeń interkomowych najlepiej dopasowanych do ich potrzeb. Na etapie wprowadzania na rynek, funkcja będzie obsługiwać urządzenia interkomowe firmy Axis, a w kolejnych wersjach planowane jest dodanie wsparcia dla większej liczby dostawców. 

– Natywna integracja interkomów Axis z Security Center SaaS, realizowana przy użyciu Axis Cloud Connect, oznacza, że klienci otrzymują komunikację na poziomie korporacyjnym bez złożoności systemów autonomicznych. Zespoły ds. zabezpieczeń mogą zarządzać interkomami Axis bezpośrednio na tej samej platformie, której używają do monitoringu wizyjnego, kontroli dostępu, automatyzacji reakcji na zdarzenia, wyszukiwania kryminalistycznego czy analizy danych. Poprawia to świadomość sytuacyjną i pomaga operatorom skuteczniej reagować na zdarzenia – powiedział Fredrik Nilsson, wiceprezes Axis Communications w regionie obu Ameryk. 

Bezpieczeństwo z Security Center SaaS

W Security Center SaaS wbudowano zaawansowane funkcje cyberbezpieczeństwa i ochrony prywatności. Podobnie jak w przypadku wideo i kontroli dostępu, dane audio traktowane są jako informacje poufne i chronione za pomocą szyfrowanej komunikacji, aby zabezpieczyć je podczas przesyłania.

Ścieżki audytu zapewniają odpowiedzialność podczas dochodzeń, z kolei automatyczne aktualizacje oprogramowania wraz z regularnymi poprawkami bezpieczeństwa utrzymują system w pełnej gotowości na nowe zagrożenia.

Funkcje komunikacyjne w Security Center SaaS będą dostępne na całym świecie już od września 2025 roku za pośrednictwem sieci autoryzowanych partnerów handlowych Genetec.

Źródło: Genetec

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 9/2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę