Giętarki trójrolkowe Primetec – nowość w ofercie TFM

Giętarki trójrolkowe Primetec – nowość w ofercie TFM TFM

Wieloletnie doświadczenie firmy Technologie Formowania Metali (TFM) oraz marki Primetec pozwoliło zaprojektować nową serię giętarek trójrolkowych sterowanych numerycznie (NC oraz CNC), w całości zaprojektowanych i wykonanych przez zespół inżynierów obu firm.

Założeniem projektu było jak największe wykorzystanie lokalnych i krajowych firm oraz dostawców części i podzespołów. Model PrimeArc 50 CNC jest pierwszą maszyną z typoszeregu serii giętarek trójrolkowych, które znajdą się w ofercie firmy TFM. Jest to giętarka w całości wyprodukowana w Polsce, która pod względem cech i możliwości nie odbiega od najlepszych światowych produktów.

Powiązane firmy

Maszyna ta jest przeznaczona do gięcia materiałów metalowych o różnym przekroju i kształcie. Można przy jej użyciu formować rury cienko- i grubościenne, płaskowniki, pręty, a także profile otwarte i zamknięte. Możliwe jest uzyskanie różnorodnych kształtów formowanych detali (łuki, koła, spirale o nieregularnych i zmiennych promieniach).

Główne cechy modelu PrimeArc 50 CNC: 

  • Intuicyjny panel sterowania,
  • Automatyczny proces gięcia,
  • Czujnik początku materiału,
  • Suport wału górnego,
  • Interpolacja ruchu osi,
  • Możliwość pracy w poziomie.

Model PrimeARC 50 CNC jest pierwszą maszyną z tego typoszeregu giętarek trójrolkowych. Prowadzone są już prace projektowe, jak i montażowe nad kolejnymi modelami:

  • PrimeARC 80 CNC z dwoma dolnymi rolkami formującymi o średnicy wałków 80 mm,
  • PrimeARC 60 CNC z dwoma dolnymi rolkami formującymi o średnicy wałków 60 mm,
  • PrimeARC 40 CNC z górną rolką dociskową o średnicy wałków 40 mm.

 

Źródło: Technologie Formowania Metali

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę