Grupa Orlen otwiera nowe stacje na Słowacji

Grupa Orlen otwiera nowe stacje na Słowacji PKN Orlen

Grupa Orlen otworzyła 2 kolejne stacje w zachodniej części Słowacji i łącznie ma już 26 stacji na tym rynku. Do końca roku sieć Grupy Orlen powiększy się do 50 obiektów, a dzięki przejęciu kolejnych 41 stacji od węgierskiego koncernu MOL wejdzie do grona 3 największych sieci na Słowacji.  

Samoobsługowe stacje pod marką Orlen powstały w miejscowościach Pečeňady i Pernek, w ramach rebrandingu 2 z pakietu 25 stacji przejętych w kwietniu przez Grupę Orlen od lokalnej sieci. Proces rebrandingu wszystkich stacji z tego pakietu planowany jest do końca 2022 r. Nowe stacje oferują paliwa EFFECTA i są w pełni zautomatyzowane. Łącznie na rynku słowackim Grupa Orlen prowadzi 4 stacje w formacie samoobsługowym, uzupełniające ofertę obiektów prowadzących sprzedaż pozapaliwową.

– W strategii Orlen2030 przyjęliśmy za cel zwiększenie udziału stacji zagranicznych w naszej sieci do 45%. Konsekwentnie realizujemy nasze założenia strategiczne, zarówno poprzez budowanie własnych stacji, jak i przejmowanie gotowych obiektów. Dobrym przykładem jest Słowacja, gdzie w ciągu 3-4 lat znajdziemy się w gronie największych sieci na tym rynku. Docelowo chcemy by nasza sieć 3500 stacji była najnowocześniejszą i najlepiej odpowiadającą na potrzeby klientów siecią w Europie Środkowej – mówi Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen.

Grupa Orlen działa na rynku słowackim od 2019 r., kiedy to spółka otworzyła w tym kraju, w miejscowości Malacky, swoją pierwszą stację paliw. Rozwój słowackiej sieci Orlen opiera się na budowie nowych placówek oraz przejmowaniu już istniejących. Sieć należy do czeskiej Grupy Orlen Unipetrol, wchodzącej w skład Grupy Orlen. Obecnie Grupa Orlen ma również ok. 15% udział w hurtowym rynku paliw na Słowacji. 

Źródło: PKN Orlen

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę