Leasing IT potrzebny przedsiębiorcom

68 proc. uczestników sondażu Oracle’a[1] uznało, że dzięki przenośnemu sprzętowi IT pracują wydajniej i bardziej elastycznie. Trzy pierwsze kwartały 2014 r. to dla EFL wzrost wartości leasingu sprzętu komputerowego o 38 proc., software’u – 23 proc. Eksperci EFL oceniają, że trend powinien utrzymać się także w kolejnych kwartałach.

Niełatwo wyobrazić sobie funkcjonowanie firmy bez bieżącego dostępu do zasobów sieci. Dynamika rynku IT cały czas przyspiesza, a dostępność nowoczesnych rozwiązań i wykorzystanie ich w działalności firmy to podstawa biznesu. Technologie informatyczne mają to do siebie, że szybko się zmieniają, a zakup nowego sprzętu wiąże się z dużym wydatkiem. Ostatnie wyniki dotyczące leasingu sprzętu IT w EFL wskazują, że przedsiębiorcy częściej niż w roku ubiegłym decydują się na leasing oprogramowania czy innych nowoczesnych rozwiązań technologicznych.

 

Sektor IT rośnie w siłę

Kolejno: sprzęt komputerowy, serwery, sprzęt sieciowy i mobilny są najpopularniejszymi grupami sprzętowymi finansowanymi leasingiem w EFL od początku 2014 r. Europejski Fundusz Leasingowy w pierwszych trzech kwartałach br., sfinansował inwestycje polskich przedsiębiorstw w sektorze IT w wysokości blisko 60 mln zł.

 

- Z blisko 14 proc. udziałem oraz 30 proc. dynamiką w stosunku do tego samego okresu poprzedniego roku, jesteśmy liderem tego sektora – mówi Arkadiusz Ziółkowski, odpowiedzialny za rynek nowoczesnych technologii w EFL. – Chcemy podtrzymać ten wynik, zwłaszcza że mamy do czynienia z zakończeniem wsparcia technicznego i tworzenia aktualizacji dla Windows XP przez Microsoft. Przedsiębiorcy będą tym samym inwestować w nowy software oraz w sprzęt w szczególności mobilny, co zwiększy dynamikę sektora IT – dodaje Ziółkowski.

[1] Sondaż przeprowadzony przez Oracle Corporation – amerykańskie przedsiębiorstwo zajmujące się tworzeniem oprogramowania do szeroko rozumianej obsługi przedsiębiorstw, a w szczególności system zarządzania bazą danych.

www.efl.com.pl

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę