Linia CAB od Seco/Warwick dla branży pojazdów elektrycznych
Dzięki regulacjom Unii Europejskiej samochody elektryczne w br. osiągną 15% udział w rynku. Przykład Norwegii pokazuje, że ta dynamika może być większa, jeśli regulacje dotyczące ochrony środowiska będą bardziej restrykcyjne.
Norweski rynek pojazdów elektrycznych wzrósł w ciągu pięciu lat (między rokiem 2013 a 2018) ponad ośmiokrotnie (z 6% udziału w rynku, do blisko 50%). To bardzo dobra wiadomość dla Seco/Warwick, lidera technologii CAB, która jest wykorzystywana m.in. przy produkcji chłodnic baterii samochodów elektrycznych. Właśnie kolejne tego typu urządzenie zostało zamówione przez międzynarodowego producenta wymienników ciepła do zakładu zlokalizowanego w Europie. Linia ciągła do lutowania w atmosferze ochronnej dla chłodnic baterii dla jednego z czołowych światowych producentów wymienników ciepła nie jest jego pierwszym zamówieniem od Grupy Seco/Warwick. Linia CAB będzie służyć do masowej produkcji wielkorozmiarowych chłodnic baterii samochodowych. Klient wielokrotnie zamawiał od Seco/Warwick linie CAB przeznaczone do lutowania standardowych aluminiowych wymienników ciepła.
Linie CAB od Seco/Warwick wyróżnia się doskonałą równomiernością temperatury na całej szerokości taśmy. Dodatkową innowacją systemu jest unikatowa konstrukcja sekcji kurtyn i komór chłodzenia oraz specjalna konstrukcja zapobiegająca deformacji długich chłodnic akumulatorów. Cały projekt jest efektem współpracy Seco/Warwick z największymi koncernami branży motoryzacyjnej.
– Nie jest to nasz pierwszy projekt dla tego producenta, choć dotychczas dostarczaliśmy mu rozwiązania do lutowania standardowych wymienników ciepła. Jeśli chodzi o linie CAB do produkcji wielkogabarytowych chłodnic baterii samochodowych, to jesteśmy zdecydowanie firmą pierwszego wyboru z uwagi na bogate doświadczenie i reputację, naszą i oferowanych urządzeń. Takie rozwiązania dostarczamy do najważniejszych koncernów motoryzacyjnych na świecie. Współpraca z największymi, dynamiczny rozwój rynku, wyzwania technologii przyszłości sprawiają, że innowacja, którą mamy w swoim DNA, i która jest jedną z naszych wartości, będzie nadal naszą determinantą rozwoju – powiedział Piotr Skarbiński, wiceprezes Segmentu Produktów Aluminium i CAB w Grupie Seco/Warwick.
Produkcja chłodnic do baterii dla samochodów elektrycznych rośnie w geometrycznym tempie, a na całym świecie zapotrzebowanie na pojazdy elektryczne wzrasta. Ma to związek nie tylko z rozwojem tej technologii, ale także z regularnie wprowadzanymi ograniczeniami w zakresie emisji spalin. Seco/Warwick będący jednym z liderów w dziedzinie produkcji linii CAB doskonale współpracuje z branżą motoryzacyjną, dostarczając rozwiązania, które pomagają rozwijać technologię produkcji pojazdów elektrycznych.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Jak podaje najnowszy raport niezależnej firmy analitycznej Canalys, w pierwszej połowie 2021 r. sprzedano 2,6 miliona pojazdów elektrycznych, czyli 160% więcej niż w tym samym okresie 2020 r. Mowa tu o elektrykach i hybrydach plug-in. Szczególne role odegrały tu Chiny i Europa. W Chinach, w pierwszej połowie 2021 r., sprzedano 1,1 mln pojazdów elektrycznych, co stanowi 12% wszystkich sprzedanych tam samochodów osobowych. W Europie natomiast sprzedano milion pojazdów elektrycznych, co stanowi 15% nowych samochodów. Sprzedaż pojazdów elektrycznych na tych dwóch rynkach stanowiła łącznie 87% całej sprzedaży pojazdów elektrycznych na całym świecie.
Źródło: Seco/Warwick