Polskie firmy gubią się w danych – kosztują je miliony

Dane miały być fundamentem rozwoju, tymczasem wiele polskich firm nie potrafi z nich skutecznie korzystać – wynika z raportu SoftServe.
Brak strategii kosztuje
Ponad połowa firm w Polsce podejmuje kluczowe decyzje na podstawie niespójnych lub niedokładnych danych – pokazuje badanie „The Great Data Divide”. 65% respondentów przyznaje, że w ich organizacji nikt nie ma pełnej wiedzy o posiadanych danych, a 60% ma problem z ich dostępnością.
Chaos informacyjny prowadzi do kosztownych decyzji, utrudnia wdrażanie technologii i ogranicza efektywność działań.
Inwestycje bez fundamentów
Mimo rosnącej popularności rozwiązań AI wiele firm inwestuje w nowe technologie bez uporządkowania danych, które są ich podstawą.
Eksperci SoftServe alarmują: dane mogą istnieć bez AI, ale AI bez danych już nie. Aż 98% firm dostrzega potrzebę aktualizacji strategii danych, ale realne działania podejmuje tylko część z nich.
Źródło: SoftServe