Polskie firmy gubią się w danych – kosztują je miliony

Polskie firmy tracą miliony przez chaos w danych Pixabay

Dane miały być fundamentem rozwoju, tymczasem wiele polskich firm nie potrafi z nich skutecznie korzystać – wynika z raportu SoftServe.

Brak strategii kosztuje

Ponad połowa firm w Polsce podejmuje kluczowe decyzje na podstawie niespójnych lub niedokładnych danych – pokazuje badanie „The Great Data Divide”. 65% respondentów przyznaje, że w ich organizacji nikt nie ma pełnej wiedzy o posiadanych danych, a 60% ma problem z ich dostępnością. 

Chaos informacyjny prowadzi do kosztownych decyzji, utrudnia wdrażanie technologii i ogranicza efektywność działań.

Inwestycje bez fundamentów

Mimo rosnącej popularności rozwiązań AI wiele firm inwestuje w nowe technologie bez uporządkowania danych, które są ich podstawą.

Eksperci SoftServe alarmują: dane mogą istnieć bez AI, ale AI bez danych już nie. Aż 98% firm dostrzega potrzebę aktualizacji strategii danych, ale realne działania podejmuje tylko część z nich.

Źródło: SoftServe

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 7–8/2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę