Potencjał optymalizacji motion plastics z igusGO

Potencjał optymalizacji motion plastics z igusGO igus

Jak, w prosty sposób, mogę ulepszyć swoją maszynę? Odpowiedź brzmi: wypróbuj nową aplikację igusGO. Specjalizująca się w tworzywach sztucznych firma igus® wykorzystała sztuczną inteligencję do opracowania unikalnej aplikacji do wyszukiwania produktów. Wystarczy zrobić zdjęcie, a aplikacja igusGO pokaże, które produkty należy zastosować — na przykład w przypadku konstrukcji bezsmarowej. Aplikacja pokazuje również, gdzie istnieje jeszcze większy potencjał do usprawnienia technologii maszyn przy jednoczesnym obniżeniu kosztów.

Powiązane firmy

igus Polska Sp. z o.o.

Znalezienie odpowiednich produktów może być bardzo czasochłonne i stanowić prawdziwą stratę czasu podczas procesu projektowania – zwłaszcza, gdy na rynku dostępna jest szeroki asortyment produktów. Aby pomóc klientom znaleźć odpowiednie komponenty do ich zastosowań wciekawy sposób, igus opracował aplikację igusGO. Klienci mogą skorzystać z aplikacji, aby odkryć potencjał produktów igus w swoich zastosowaniach, a tym samym ulepszyć swój projekt. Bezsmarowe i bezobsługowe elementy maszyny wykonane z lekkich, wysokowydajnych tworzyw sztucznych nie tylko wydłużają żywotność, ale także obniżają koszty. Praca z aplikacją jest prosta jak konstrukcja cepa. Użytkownik robi zdjęcie swojego zastosowania. igusGO wykorzystuje sztuczną inteligencję do określenia obiektu i pokazuje możliwe opcje zastosowania produktów igus w maszynie lub zakładzie. W tym celu sztuczna inteligencja wykorzystuje dane z projektów igus, które klient już wdrożył na porównywalnych maszynach i komponentach. Za pomocą jednego kliknięcia użytkownik aplikacji otrzymuje więcej informacji na temat łożysk ślizgowych, technologii liniowej lub prowadnika kablowego, a następnie może natychmiast zamówić produkt w sklepie igus lub wcześniej wyświetlić oczekiwaną żywotność produktu. 

Wielu naszych klientów nie zdaje sobie sprawy z tego, jak wiele możliwych zastosowań mają wszystkie nasze produkty. Dlatego opracowaliśmy aplikację igusGO. Stanowi ona dodatek do naszej oferty usług i jest dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – wyjaśnia Frank Blase, Dyrektor Generalny igus.

Inteligencja igusGO rozwija się każdego dnia

W aplikacji znajduje się już ponad 450 różnych aplikacji, a każdego dnia dodawane są kolejne. Od ekspresów do kawy, przez rozlewnie, samoloty, po koparki kołowe. 

Aplikacja igusGO ma być źródłem inspiracji. Jednocześnie chcemy otworzyć aplikację dla społeczności, w której każdy może uczestniczyć i dzielić się swoimi projektami z innymi – informuje Blase. – Jeśli aplikacja nie rozpozna zastosowania, użytkownik może nam to natychmiast zgłosić. Odpowiemy w ciągu 24 godzin i wskażemy wszelkie możliwości usprawnienia. 

W ciągu ostatnich kilku miesięcy pierwsi beta testerzy przekonali się już do igusGO i zasugerowali ulepszenia. Aplikacja jest dostępna w języku niemieckim i angielskim dla systemów Android i IOS oraz w wersji internetowej. Na kolejnym poziomie konfiguracji igus planuje również zintegrować chatbota AI, który będzie odpowiadał na pytania użytkowników.

igus wykorzystuje również sztuczną inteligencję do rozpoznawania produktów

Dzięki naszemu systemowi rozpoznawania produktów chcemy pomóc wszystkim pracownikom w szybkim zamawianiu części zamiennych – mówi Peter Wirth, Dyrektor Działu Marketingu i Sprzedaży.

Również w tym przypadku zasada jest prosta: aby rozpoznać produkty, wystarczy zrobić zdjęcie prowadnika za pomocą aplikacji. Sztuczna inteligencja wyszkolona przez igus rozpoznaje odpowiedni model z prawie 50 serii e-prowadników. Jedno kliknięcie przenosi użytkowników do sklepu internetowego, gdzie mogą zamówić nowy prowadnik o wymaganej długości, bez konieczności czasochłonnego wyszukiwania ostatniego zamówienia.

Źródło: igus

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę