Potencjał przemysłu chemicznego

Potencjał przemysłu chemicznego Foodcom

Przemysł chemiczny w Polsce z roku na rok odnotowuje coraz większe zainteresowanie jako sektor kluczowy dla rozwoju całej gospodarki. Rosnący potencjał rynku dostrzegają firmy, które kierują swoje działania w stronę branży chemicznej.

Ostatnia dekada pokazuje, że branża chemiczna jest jednym z najszybciej rozwijających się obszarów polskiego rynku. Średnioroczna dynamika wzrostu sprzedaży sektora chemicznego w latach 2009-2021 wyniosła 4,9% - wynika z danych GUS. W 2021 r. sprzedaż przemysłu chemicznego osiągnęła wartość 341,3 mld zł, co stanowi 16,9% sprzedanej produkcji przemysłu ogółem w kraju (w porównaniu do 2020 r. oznacza to wzrost o około 39%).

W podziale na kluczowe segmenty tego rynku, do wyrobów o najwyższej wartości produkcji sprzedanej należą: wyroby z gumy i tworzyw sztucznych (125,6 mld zł), paliwa i produkty rafinacji ropy naftowej (69,2 mld zł), chemikalia i wyroby chemiczne (54,2 mld zł), wyroby farmaceutyczne (27,5 mld zł).

Wiele gałęzi przemysłu nie funkcjonowałoby, gdyby nie surowce i półprodukty dostarczane przez przemysł chemiczny. Wyroby chemiczne są bazą dla produktów znajdujących zastosowanie zarówno w innych gałęziach gospodarki tj. produkcja żywności, przemysł motoryzacyjny, elektroniczny, budownictwo, jak i w codziennym życiu - farmaceutyki, detergenty, farby – mówi Łukasz Klażyński, partner w firmie handlowej Foodcom.

Perspektywiczny sektor

Sektor chemiczny jest jednym z czterech kluczowych obszarów działalności Foodcom, która swoją obecność na rynku rozpoczynała od transakcji w branży mleczarskiej i roślinnej. Na przestrzeni lat asortyment powiększał się o dodatki do żywności, witaminy czy pasze. Z kolei pierwsze półrocze 2023 r. to dla spółki dynamiczny rozwój także w sektorze FMCG. Teraz do listy oferty handlowej firmy dołączają surowce chemiczne stosowane m.in. w produkcji farb, powłok, tuszów czy środków czyszczących.

Dzięki doświadczeniu w branży handlu oraz gruntownej znajomości rynku chemicznego jesteśmy w stanie skutecznie reagować na zmieniające się na nim trendy i oczekiwania klientów, których liczba zapytań o surowce z tej branży stale rośnie. Powiększanie portfolio oraz wyznaczanie nowych kierunków ekspansji jest więc naturalnym krokiem w stronę rozwoju naszej firmy i poszerzaniu jej zasięgu, zarówno w kontekście oferty, jak i rynków zagranicznych – dodaje Łukasz Klażyński.

Źródło: Foodcom

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę