Poważne uszkodzenie baterii w Solar Impulse 2

Po sukcesie, jakim była 5-dniowa podróż słonecznego samolotu przez Pacyfik, drużyna Solar Impulse 2 musiała zakończyć swoją podróż na Hawajach, z powodu poważnego uszkodzenia baterii spowodowanego przegrzaniem.
Naprawa zajmie kilka miesięcy, ponieważ wymagana jest wymiana akumulatorów, które ze względu na specyfikację produkowane są wyłącznie na zamówienie. W sierpniu liczba promieni słonecznych spadła poniżej poziomu wymaganego do kontynuowania lotu po Zachodnim Wybrzeżu i ukończenia lotu dookoła świata.
Bateria uległa uszkodzeniu w ciągu pierwszego dnia podczas z Nagoyi na Hawaje, kiedy z powodu nadmiernej izolacji jej temperatura wzrosła do zbyt dużego poziomu. Punkt kontrolny w Monako był w pełni świadomy zagrożenia, dlatego też stale monitorował sytuację. Jednak konieczne, codzienne wznoszenie się na pułap 28'000 stóp, a następnie zejście i lot na akumulatorach podczas godzin nocnych uniemożliwił wystarczające wychłodzenie baterii.
Baterie były zbyt mocno izolowane, co sprawdziło się w pierwszej części lotu dookoła świata, ale nie przy tropikalnej pogodzie nad Pacyfikiem. Nie przewidziano również, że szybkie cykle wznoszenia i opadania doprowadzą do trwałego przegrzania baterii akumulatorów.
Solar Impulse rozpoczął swój lot dookoła świata 8 marca w Abu Dhabi. Ukończył osiem etapów podróży, zatrzymując w Omanie, Indiach, Birmie, Chinach, Japonii i USA (Hawaje). Przeleciał prawie 18 000km.
Schindler pozostaje głównym partnerem Solar Impulse do końca lotu dookoła świata. Inżynierowie firmy nadal będą ściśle współpracować z zespołem. Angażując ich w projekcie Solar Impulse, Schindler przyczynia się do unikalnej współpracy naukowej, która doprowadziła do intensywnej twórczej wymiany idei, technologii, innowacji i odkryć generowanych z korzyścią dla wszystkich.