Przełomowy rok dla Seco/Warwick China

Przełomowy rok dla Seco/Warwick China Seco/Warwick

Rekordowe wyniki, dynamiczny rozwój branży elektromobilności, która z uznaniem przyjęła projekt EV/CAB dedykowany dla firm produkujących płyty chłodzące baterii do pojazdów elektrycznych dynamiczny wzrost zatrudnienia oraz dostawa największej w historii spółki linii ciągłej CAB to niektóre kamienie milowe mijającego roku Tygrysa. Sprzedaż flagowego rozwiązania, tj. linii ciągłych CAB do lutowania w atmosferze ochronnej aluminium – zwiększyła się rok do roku aż o 30%.

Powiązane firmy

SECO/WARWICK S.A.

Dzięki rozszerzeniu zaplecza produkcyjnego, o kolejną halę montażową Seco/Warwick znacząco zwiększyło możliwości produkcyjne i skróciło czasy dostawy. W 2022 r. zamówienia na urządzenia Seco/Warwick złożyło szereg przedsiębiorstw z tego rynku m.in. specjalizujący się w produkcji wymienników ciepła globalny producent Jiangsu RIDEA czy HUBEI Radiatech.

– Widzimy bardzo dynamiczny wzrost zapotrzebowania na linie CAB w obszarze produkcji wymienników ciepła dla samochodów elektrycznych i hybryd. Sprzedajemy ich coraz więcej. Nasze urządzenia pracują nie tylko w Azji, ale także w Europie czy Ameryce Łacińskiej i Północnej, a także w Afryce. Proces lutowania twardego w atmosferze kontrolowanej nagrzewa produkt do temperatury lutowania, następnie utrzymuje jednorodną temperaturę produktu przez określony czas w ochronnej atmosferze azotowej pozbawionej tlenu. Na rynku chińskim nasze rozwiązania są bardzo dobrze znane. W 2022 r. sprzedaliśmy aż 20 linii CAB, a w stosunku do roku 2022, jest to wzrost o blisko 30%. Wiele sprzedanych rozwiązań będzie częścią linii produkcyjnych chłodnic baterii samochodów elektrycznych i hybrydowych. Wzrost segmentu elektromobilności, wynikający z regulacji prawnych oraz coraz większej globalnej świadomości społeczeństw związanych z potrzebą troski o środowisko naturalne sprawia, że Seco/Warwick wiąże ogromne nadzieje z linią produktową dedykowaną do segmentu Battery Coolers – EC/CAB – mówi Piotr Skarbiński, Wiceprezes Segmentu Produktów Aluminium i CAB w Grupie Seco/Warwick.

Motoryzacja stawia na e-mobilność

Na całym świecie w związku z rosnącą produkcją pojazdów elektrycznych zwiększa się zapotrzebowanie na chłodnice akumulatorów. Seco/Warwick, będący liderem w dziedzinie produkcji linii CAB, doskonale współpracuje z branżą motoryzacyjną, dostarczając rozwiązania, które pomagają rozwijać technologię produkcji pojazdów elektrycznych. W ten sposób (pośrednio) wpisuje się w trend i obowiązek, jakim jest dbałość o ograniczenie emisji spalin i środowisko naturalne.

– W dziedzinie produkcji pojazdów energetycznych szybko rośnie zapotrzebowanie na lutowanie dużych chłodnic akumulatorów. Uruchomiliśmy produkcję niestandardowych linii EV/CAB, w których stosujemy szereg specjalizowanych rozwiązań dedykowanych dla tych produktów. Dzięki niezależnym sterowanym strefom grzania i chłodzenia, falistej konstrukcji mufli, unikalnym komorom kurtynowym i wielu innym cechom konstrukcyjnym zagwarantowane są doskonałe i stabilne warunki lutowania dla tego specyficznego produktu. Rok 2022 zaowocował także realizacją rekordowego projektu. Dla producenta podzespołów samochodowych wykonaliśmy najszerszą w historii Seco/Warwick China linię CAB o szerokości 2300 mm, która służy do produkcji dużych chłodnic akumulatorów – podsumował P. Skarbiński.

W pierwszej połowie 2022 r. sprzedano na świecie 4,3 mln samochodów elektrycznych, co oznaczało wzrost o 62% r/r. Ich udział w sprzedaży nowych samochodów osobowych wzrósł w tym okresie o 11,3%. Światowym rekordzistą była Norwegia, gdzie 77% zakupów nowych aut stanowiły samochody elektryczne, druga była Islandia (52%) a trzecia Szwecja (32%).

Obecnie wartość globalnego rynku to ok. 285 mld dolarów, ale do 2028 r. średnioroczna stopa wzrostu osiągnie od 24 do 30%, co przełoży się na rynek o wartości nawet 1,3 bln dolarów i 33% udział aut elektrycznych w sprzedaży. Wiele zależy od stopy wzrostu PKB Chin. Aby zachęcić do zakupów aut elektrycznych i hybryd, chińskie Ministerstwo Finansów postanowiło przedłużyć (do końca tego roku) zawieszenie pobierania podatku handlowego przy ich zakupie. Najbardziej popularnym i najtańszym na rynku samochodem (4500 dolarów) jest niewielki czteroosobowy Hongguang Mini EV, produkowany przez Wuling Motors, wspólne przedsięwzięcie państwowego SAIC Motor i amerykańskiego koncernu General Motors.

Znaczącymi graczami na rynku są także Li Auto, NIO i Xiaopeng Motors, oferujący pojazdy pod marką Xpeng. Od 2020 r. w Szanghaju samochody produkuje też Tesla, która tylko w pierwszych 8 miesiącach 2022 r. sprzedała ich 400 tys., czyli o 67% więcej niż rok wcześniej. Bardzo szybko rozwija się też produkcja autobusów elektrycznych, a ponad 30 chińskich aglomeracji deklaruje wdrożenie zeroemisyjnego transportu w ciągu kilku najbliższych lat.

Plany na 2023 r.

W ubiegłym roku Seco/Warwick rozpoczęło produkcje pieców z segmentu VAC w Chinach. To trzecia linia produktowa Grupy produkowana i oferowana bezpośrednio z tego oddziału. Dzięki temu spółka jest bardziej responsywna na potrzeby klientów.

– Produkując urządzenia VAC w Azji jesteśmy gotowi na szybsze dostawy. W tym momencie realizujemy sześć lokalnych projektów z tego segmentu. Dzięki nowym obiektom produkcyjnym zyskaliśmy podwójną wydajność. Możemy w jednym momencie realizować aż 10 zamówień – 7 linii CAB i trzy inne rozwiązania (VAC lub VME). Dzięki szybkiemu rozwojowi jesteśmy także docenieni przez środowisko branżowe. W ubiegłym roku Seco/Warwick China otrzymało tytuł „Marka uznania klientów”, co nobilituje i zobowiązuje – precyzuje Liu Yedong, dyrektor zarządzający Seco/Warwick China.

– Obecny rok, według kalendarza chińskiego, był rokiem Tygrysa, którego wyróżnia odwaga i aktywność. Te cechy mocno widoczne były w tegorocznych działaniach chińskiej spółki. 

– Rok 2022 zdecydowanie należał do Seco/Warwick China, która miała historyczny i tym samym rekordowy rok pełen nowych zamówień. Spółka może się pochwalić 55% wzrostem realizacji w stosunku do roku ubiegłego, zaś zysk był ponad trzykrotnie większy w porównaniu do roku 2021. A to za sprawą licznych projektów zrealizowanych w tym roku (w tym 11 zagranicznych). Możliwe to było dzięki współpracy z 3 podwykonawcami do instalacji linii CAB, 2 w Meksyku i 1 w Chinach. To w Chinach produkujemy już rozwiązania z segmentu pieców próżniowych i metalurgii próżniowej, co wygląda obiecująco, patrząc na dotychczasowe osiągnięcia w obszarze produkcji pieców z technologią CAB. To, dlatego zwiększenie zatrudnienia z 66 do 108 i podwojenie powierzchni produkcyjnej będzie niezbędne – puentuje Sławomir Woźniak, prezes Grupy Seco/Warwick.

Chiny wychodzą z surowej polityki covidowej. Chiński popyt jest dźwignią, która może nakręcić dobrą koniunkturę na całym świecie. Rok 2023, w chińskim kalendarzu księżycowym to Rok Królika. Królik zaś jest symbolem witalności i szczęścia, symbolizującym dobre życie i dobre samopoczucie. W nowym roku Chiny będą nadal przynosić światu pozytywną energię i stabilność. W chińskim horoskopie Królik oznacza nadejście spokoju, bogactwa, szczęścia i harmonii, czego Seco/Warwick China życzy sobie i wszystkim partnerom.

Źródło: Seco/Warwick

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 10/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę