Realize LIVE Americas 2024 – podsumowanie 3 dnia
Trzeci dzień wydarzenia Realize LIVE America był dedykowany sesjom. Po raz kolejny dzień rozpoczął się od sesji ogólnej, podczas której na główną scenie były prezentowane historie klientów, z naciskiem na to, w jaki sposób wykorzystują oni technologie firmy Siemens do osiągnięcia transformacji cyfrowej na dużą skalę.
Podczas sesji ogólnej trzeciego dnia do Raya Koka, dyrektora generalnego firmy Siemens zajmującej się platformami niskokodowymi, Mendix, dołączył Kevin Ferreira, menedżer IT w firmie Jabil, dużym producencie kontraktowym obsługującym ponad 400 klientów z różnych branż, począwszy od urządzeń mobilnych, telefony i ekspresy do kawy, po sprzęt diagnostyczny ratujący życie i technologię bezpieczeństwa samochodowego. Jak wyjaśnił Ferreira: „Być może nie słyszałeś o firmie Jabil. I to wcale nas nie martwi. Ale doskonale znasz naszych klientów i produkty, które pomagamy im wprowadzić na rynek. Ferreira kieruje globalnym Centrum Doskonałości Low-Code firmy Jabil i szczegółowo opisał podróż, jaką przeszła jego organizacja, aby pomóc stawić czoła wyzwaniom stojącym przed nią w całej jej działalności oraz jak udało jej się stać przedsiębiorstwem dającym się komponować.
Ferreira powiedził, że Jabil tracił możliwości wprowadzania innowacji ze względu na wąskie gardło w zespole IT, który nie mógł zapewnić możliwości i integracji potrzebnych jego zakładom produkcyjnym. „Mieliśmy okazje. Patrząc na tradycyjny proces rozwoju, mieliśmy dług techniczny – czas realizacji jednego produktu od sześciu do 12 miesięcy – który nie odpowiadał naszym potrzebom operacyjnym, potrzebom klientów i wymaganiom. Niektóre produkty miały wiekowe zaległości. Ta liczba brzmi zmyślona i brzmi szalenie, ale to prawda. Zadaliśmy sobie pytania. Jakie jest więc rozwiązanie? Jak możemy to pociągnąć do przodu? W końcu wpadliśmy na pomysł – platforma niskokodowa. I w tym miejscu Jabil zwrócił się do Mendixa". Ferreira szczegółowo opisał podróż organizacji mającą na celu szybkie skalowanie wykorzystania aplikacji wymagających niewielkiej ilości kodu i zapewnianie funkcji, których potrzebują jej zespoły, w ramach czasowych wymaganych przez innowacje – dostarczając 48 niestandardowych aplikacji w celu rozwiązania bezpośrednich wyzwań biznesowych.
Jak podsumował Ferreira: „Wyzwaniem ze strony operacji były ostateczne przemyślenia – szybsza dostawa, większe prędkości przy obniżonych kosztach i dostarczenie 94% projektów na czas. W rzeczywistości wykorzystujemy budżet w 100% lub poniżej. Udało nam się zmniejszyć koszty o 10 milionów dolarów”.
Następnie w sesji ogólnej wystąpiła Apryl MacLane, kierownik projektu PLM w NAVAIR (Dowództwo Systemów Powietrznych Marynarki Wojennej), która opowiedziała historię tego, jak koncentruje się na budowaniu pierwszej zrównoważonej cyfrowej linii bazowej NAVAIR ze 100% widocznością zasobów przez cały cykl ich życia. Jak wyjaśniła MacLane: „Cyfrowy punkt odniesienia oznacza, że musimy uchwycić wszystko, co tworzymy w cyklu życia naszych programów. Musimy także być w stanie stworzyć inżynierię cyfrową, która dokładnie odzwierciedla zmiany zachodzące w całym cyklu życia tego programu”. Aby pomóc w tym gigantycznym zadaniu, NAVAIR zwrócił się do Teamcenter w celu wsparcia w zarządzaniu cyklem życia produktu (PLM) i zarządzaniu cyklem życia usług (SLM).
Jak wyjaśniła: „Kiedy odebraliśmy samolot F18, otrzymaliśmy od naszego producenta OEM jedną konfigurację, z tej linii montażowej zjechały setki samolotów – i każdy był inny. Wiedzieliśmy więc, że musimy być w stanie uchwycić rzeczywiste konfiguracje. Tradycyjnie tego nie robimy. Tradycyjnie zawsze nadrabialiśmy zaległości. Daje nam to zatem możliwość przechwytywania wszystkich danych, których potrzebujemy na początku cyklu życia, i zarządzania nimi w nieskończoność”.
Jak NAVAIR tego dokonał? NAVAIR stworzył zagregowanego cyfrowego bliźniaka, który odzwierciedla zarządzanie zmianami i uzupełnia cyfrową bazę. Następnie ustalono, że PLM może pomóc w stworzeniu początkowej cyfrowej linii bazowej, a możliwości zarządzania cyklem życia usług w Teamcenter mogą pomóc w zarządzaniu zmianami. Teamcenter PLM zapewnia cyfrowy ekosystem inżynieryjny i pomaga mu zarządzać kompletnym cyfrowym wątkiem informacji związanych z usługami, który będzie zarządzał procesami niezbędnymi do optymalizacji usług i dostępności zasobów. Efektem końcowym są oszczędności wynikające z ponownego użycia, ponieważ zamiast zginać metal i wytwarzać różne rzeczy, NAVAIR może cyfrowo skonstruować samolot i sprawdzić, czy zmiana, którą chce wprowadzić, będzie skuteczna cyfrowo.
Wyniki trwającego projektu są imponujące. Jak wyszczególniła MacLane: „Obecnie mamy trzy cyfrowe bliźniacze samoloty skonfigurowane w systemie PLM Marynarki Wojennej. Nazywamy je zestawieniami materiałów i są one obecnie dostępne w naszym środowisku programistycznym. Używamy Service Lifecycle Management do utrzymania konfiguracji tych linii bazowych. Chcemy, aby samoloty były łatwo dostępne do wykonywania misji, które muszą wykonywać za pośrednictwem PLM. Dzięki SLM możemy zarządzać tymi zapasami i decyzjami. Ponadto daje nam to praktyczne cyfrowe zbiory danych do produkcji przyrostowej i uczenia maszynowego”.
Na koniec MacLane stwierdziła: „Podsumowując, w przeszłości budowa naszych samolotów zajmowała nam zbyt dużo czasu. Kosztowało nas to dużo pieniędzy i nie mieliśmy możliwości ponownego wykorzystania, którego potrzebowaliśmy - za każdym razem zaczynaliśmy od zera i nie rejestrowaliśmy tego, co się działo. Teraz, dzięki tej technologii i narzędziom, inżynieria cyfrowa stała się dla nas rzeczywistością. Korzyści płynące z inżynierii cyfrowej dla nas są takie, że zapewni nam ona zarządzanie konfiguracją PLM, którego tak potrzebujemy, wyeliminuje ręczną transformację informacji między działami i systemami oraz czasochłonne błędy, pomoże nam zredukować liczbę źródeł”.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Siemens prezentujemy sukcesy swoich klientów
Również w innym miejscu wydarzenia Siemens dzielił się historiami swoich klientów. W Solution Center w Realize LIVE partnerzy na swoich stoiskach prezentowali swoje historie sukcesów. Tutaj można było usłyszeć prezentacje takich klientów jak Nemo's Garden, Sony, Blendhub i innych. Chociaż historia każdego klienta jest wyjątkowa, wszystkie mają wspólny wątek - rozwiązania firmy Siemens odegrały kluczową rolę w ich sukcesie.
Weźmy na przykład Sony - uczestnicy stoiska nie tylko wysłuchali historii Sony o wdrażaniu oprogramowania NX firmy Siemens, ale także mogli doświadczyć go na własnej skórze, gdy prowadzący stoisko przeprowadzili ich przez korzystanie z NX Immersive Designer firmy Siemens do symulacji, inżynierii i projektowania. To wciągające doświadczenie było bardzo atrakcyjne dla uczestników, ponieważ zestaw słuchawkowy ma zostać wprowadzony na rynek dopiero pod koniec 2024 roku.
Fanfary proszę...
W ostatnim dniu wydarzenia rozstrzygnięty został studencki konkurs na projekt związany ze zrównoważonym rozwojem. Zwycięzcami zostali Karandeepa Singha i Matta Mouldsa z uczelni Seneca Polytechnic.
Zespoły studentów miały 48 godzin na stworzenie i zaprezentowanie Andretti Global swojego rozwiązania projektowego. W drugim dniu konferencji zespoły zaprezentowały się przed panelem sędziowskim i zostały ocenione między innymi pod kątem zrównoważonego rozwoju, wykonalności, wartości biznesowej i innowacyjności.
Celem Design Hack jest zaspokojenie potrzeb zespołu Andretti, jednocześnie pomagając uczniom zrozumieć wpływ zrównoważonego rozwoju na każdym etapie projektowania i produkcji. Dokonali tego poprzez wykorzystanie narzędzi zrównoważonego rozwoju w NX do przeprojektowania procesu skalowania w celu zwiększenia wydajności.
Co dalej z Realize LIVE?
Kolejnym przystankiem w naszych wydarzeniach społecznościowych jest Realize LIVE Europe, które odbędzie się w przyszłym miesiącu, w dniach 3-5 czerwca w Monachium, a następnie w Szanghaju na Realize LIVE Greater China w dniach 24-25 lipca. Siemens podkreślka, że jest niezwykle dumny z pracy włożonej w wydarzenie Realize LIVE, a wiele z nich jest napędzanych przez naszą społeczność klientów, ekspertów, partnerów, sponsorów, liderów i pionierów, którzy pojawiają się, dzielą się swoją wiedzą, najlepszymi praktykami i doświadczeniem, aby pomóc w budowaniu tej kwitnącej społeczności.
Realize LIVE Americas zapowiadało się jako miejsce, „w którym transformacja cyfrowa staje się realna. Szybko” i ponad 2000 uczestników doświadczyło tego na własnej skórze. Odwiedzili oni show-floor, który przyniósł więcej historii klientów, bezpośredni dostęp do ekspertów merytorycznych i partnerów, mogli zagłębić się w mapy drogowe produktów i nauczyć się najlepszych praktyk od zespołu Siemensa i ich rówieśników. Realize LIVE Americas zademonstrowało wizję firmy Siemens dotyczącą tego, w jaki sposób transformacja cyfrowa w połączeniu z rewolucją AI zmienia sposób, w jaki producenci będą wprowadzać innowacje teraz i w przyszłości, aby pomóc w budowaniu bardziej zrównoważonego świata.