Trzynasta edycja konkursu Omniplast na targach Plastpol

Trzynasta edycja konkursu Omniplast na targach Plastpol Targi Kielce

1 lutego startuje trzynasta już edycja konkursu Omniplast, którego celem jest popularyzacja wiedzy dotyczącej tworzyw sztucznych i technologii ich przetwórstwa. Przedsięwzięcie organizują Targi Kielce we współpracy z Serwisem Internetowym tworzywa.pl w ramach targów Plastpol. 

Międzynarodowe Targi Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych i Gumy Plastpol, które odbędą się w Targach Kielcach w dniach 21-24 maja 2024 roku, po raz kolejny staną się areną prezentacji najnowszych osiągnięć światowej branży. Wydarzenie jest  platformą nawiązywania biznesowych relacji, dyskusji i wymiany informacji. Ważną rolę w popularyzacji wiedzy dotyczącej tworzyw  i technologii przetwórstwa pełni konkurs Omniplast. Udział w nim mogą wziąć przedstawiciele firm, które są w gronie wystawców targów Plastpol.

Trzynasta edycja konkursu Omniplast na targach Plastpol zdjęcie w treści artykułu

Trzy etapy konkursu Omniplast 2024

Pierwszy etap konkursu Omniplast rusza 1 lutego. By się zarejestrować, należy pobrać formularz ze strony targikielce.pl/plastpol. Po rejestracji, każdy uczestnik otrzyma drogą mailową zestaw 10 pytań związanych z technologiami przetwórstwa tworzyw sztucznych oraz ogólną tematyką rynku tworzyw sztucznych w Polsce i Europie. Termin na odesłanie odpowiedzi mija 31 marca. Na ich podstawie zostanie utworzona klasyfikacja punktowa. Drugi etap także będzie przeprowadzany elektronicznie, trwa od 1 do 30 kwietnia. Na podstawie odpowiedzi jury wyłoni dziesiątkę finalistów – uczestników trzeciego etapu.

Trzeci etap odbędzie się w formie pisemnej w trakcie pierwszego dnia targów Plastpol, 21 maja 2024, na terenie Targów Kielce. Trzech uczestników z najlepszymi wynikami otrzyma nagrody o łącznej wartości 18 tys. zł. Wręczenie nagród odbędzie się podczas Uroczystej Gali Laureatów Konkursu Targowego, 22 maja 2024 roku.

Potrzebna wiedza i… w finale „trochę szczęścia” 

Jak przyznaje zdobywca tytułu Omniplast w ostatnich czterech edycjach Jacek Łyżwa, Key Account Manager w Plastoplan Polska, odpowiadając na pytania potrzebna jest fachowa wiedza, ale i szczęście też się przydaje, zwłaszcza w finale. 

Trzynasta edycja konkursu Omniplast na targach Plastpol zdjęcie w treści artykułu

Szczęściu pomaga intuicja, pewne wyczucie i zrozumienie tematu. Te, z kolei, korzystają z wiedzy, która wynika z wykształcenia i doświadczenia. Od ponad dwudziestu pięciu lat zajmuję się sprzedażą tworzyw sztucznych. W trakcie swojej pracy zetknąłem się z tysiącami osób, doświadczonych fachowców w branży, każda rozmowa z nimi to kolejna cenna lekcja – wyjaśnia. – Staram się być na bieżąco z nowościami w naszej, szybko zmieniającej się i ewoluującej, branży. Czytam dostępne czasopisma, artykuły, książki. To jest szczególnie ważne, bo nie mam wykształcenia kierunkowego w tworzywach sztucznych. 

Jesienią ubiegłego roku Jacek Łyżwa skorzystał z możliwości stworzonej przez firmę Plastoplan Polska i rozpoczął studia podyplomowe na Politechnice Warszawskiej, na kierunku technologii i przetwórstwa tworzyw sztucznych. 

Prezes firmy Robert Przybylski, podkreśla, że podnoszenie kwalifikacji zespołu jest jednym z priorytetów Zarządu. 

Kształcenie podyplomowe podjęło w sumie siedem osób z naszego zespołu. Ekspercka wiedza jest doceniana przez naszych klientów, mają pewność, że mogą na nas polegać – podkreśla. – Zespół doświadczonych handlowców jest filarem, na którym Plastoplan Polska w ciągu 13 lat działalności ugruntował swoją pozycję profesjonalnego dostawcy tworzyw sztucznych dla biznesu przetwórczego w Polsce.

Drogą do zdobywania wiedzy jest także udział w konkursie Omniplast. 

Wspieram Jacka w przygotowaniach do startu oraz doceniam wyniki, jakie osiąga. Dla mnie to kolejne potwierdzenie eksperckiej wiedzy, którą nasi partnerzy biznesowi, klienci oraz dostawcy, mogą znaleźć w Plastoplan Polska. Czterokrotne zwycięstwo w tak prestiżowym konkursie, jakim jest Omniplast, jest sprawą wyjątkową i niezmiernie tego sukcesu Jackowi gratuluję – dodaje prezes Robert Przybylski.

Ryzyko jest żadne, nic się nie traci. Za każdym razem traktuję go jako próbę sprawdzenia się – podkreśla laureat. – Jest to okazja i motywacja, żeby trochę popracować ponad to, czym zajmuję się na co dzień. Oczywiście, wezmę udział w edycji 2024. 

Trzynasta edycja konkursu Omniplast na targach Plastpol zdjęcie w treści artykułu

Jacek Łyżwa w firmie Plastoplan Polska pracuje na stanowisku Key Account Managera. Zajmuje się sprzedażą tworzyw sztucznych, głównie tych wysokosprawnych oraz dla branży motoryzacyjnej. 

Rozmawiając z klientami, na co dzień spotykam się też z wieloma pytaniami, które wykraczają poza sprawy typowo handlowe. Dotyczą one właściwości tworzyw sztucznych, ich przetwórstwa, właściwego doboru surowców, rozwiązywania problemów produkcyjnych, przepisów i dokumentacji. Jest to znacznie obszerniejsza i bardzo wymagająca tematyka. Stąd moje zainteresowanie chemią i technologią przetwórstwa tworzyw sztucznych. Wiedza pomaga realizować oczekiwania klientów i tym samym czerpać satysfakcję z dobrze wykonanej pracy – wyjaśnia.

Konkurs Omniplast, organizowany przez Targi Kielce we współpracy z serwisem tworzywa.pl, startuje 1 lutego 2024 roku.

Źródło: Targi Kielce

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 11–12/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę