Wirtualny hackathon kontra realne wyzwania

Wirtualny hackathon kontra realne wyzwania Canva

Wystartowała rejestracja do udziału w hackathonie CuValley Hack. Wydarzenie już po raz trzeci organizowane jest w formule online, przez KGHM Polska Miedź oraz KGHM Centrum Analityki. Na uczestników czeka 40 h pełnych emocji, zabawy, ale przede wszystkim wytężonej pracy, a w finale nagrody o łącznej wartości 120 000 zł.

Sukces dwóch pierwszy edycji CuValley Hack utwierdził organizatorów w przekonaniu, że w poszukiwaniu nowatorskich rozwiązań warto sięgać po niestandardowe ścieżki ich pozyskiwania. Projekt dotyczący stabilizacji pracy pieca zawiesinowego, pozyskany w ramach I edycji CuValley Hack właśnie został zakończony, a kolejne trzy projekty pozyskane w ramach II edycji hackathonu są w trakcie realizacji.

Trzecia edycja CuValley Hack odbędzie się w dniach 2729 stycznia, gdzie przykładem lat ubiegłych organizatorzy stawiają na innowacje i poszukują pionierskich rozwiązań.

– W trakcie hackathonów szukamy rozwiązań z jak największym potencjałem wdrożeniowym, jesteśmy otwarci na pomysły spoza KGHM, gdzie wykorzystywana jest analiza danych, sztuczna inteligencja, Machine Learning czy Big Data w układach automatyki przemysłowej – mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu KGHM Polska Miedź.

Wirtualny hackathon z realnymi zadaniami 

Podczas nadchodzącej III edycji CuValley Hack uczestnicy będą mieli 40 godzin na stworzenie inspirujących i możliwych do zaimplementowania rozwiązań związanych z funkcjonowaniem Zakładu Wzbogacania Rudy oraz Zakładu Hydrotechnicznego.

Optymalizacja energetyczna procesu mielenia I stopnia, wirtualny estymator wielkości ziarna miedzionośnego czy stworzenie systemu automatycznej estymacji poziomu wody w rzece, to przykładowe wyzwania przed jakimi staną uczestnicy wirtualnego maratonu programowania.

Od początku uczestnicy będą mogli liczyć na wsparcie mentorów, którzy przez cały czas będą dostępni na dedykowanej platformie online. Eksperci pomogą obrać odpowiedni kierunek w pracy nad projektem oraz podpowiedzą, w jaki sposób podejść do tematu by rozwiązanie było skuteczne i praktyczne.

– Do udziału w hackathonach organizowanych przez KGHM przyciągają uczestników nie tylko atrakcyjne nagrody, ale możliwość pracy na prawdziwych danych przemysłowych, realnych problemach i co najważniejsze perspektywa wdrożenia projektów. Przykładem tego może być projekt zespołu Data Drivers, który w I edycji hackathonu, w 2021 r. zajął pierwsze miejsce w zadaniu pt. Stabilizacja pieca zawiesinowego i właśnie miesiąc temu zakończyliśmy wdrażanie tego rozwiązania w Hucie Miedzi Głogów – mówi Daniel Lichota, prezes KGHM Centrum Analityki. 

Aby dołączyć do wydarzenia i zmierzyć się z wybranym zadaniem należy wypełnić formularz rejestracyjny na stronie www.cuvalley.com. Pierwszych 160 potwierdzonych uczestników, którzy zapiszą się na wydarzenie do 20 stycznia otrzyma atrakcyjny GiftPack.

Uczestnicy CuValley Hack mogą pracować nad pomysłami w pojedynkę lub z zespołem (max. 5 osób). Osoby/drużyny z najlepszymi projektami w danej kategorii wystąpią na wirtualnej scenie i wezmą udział w sesji Q&A na żywo.

Edycje zwieńczone sukcesem

W trakcie hackathonu na uczestników czeka również wiele dodatkowych atrakcji w postaci webinarów tematycznych, talków prowadzonych przez Keynote Speakerów, nie zabraknie również konkursów i networkingu.

KGHM Polska Miedź SA wspólnie z KGHM Centrum Analityki zorganizowali już dwie edycje wspomnianego wydarzenia, gdzie każda wzbudziła bardzo duże zainteresowanie w świecie IT i Data Science.

Pierwsza edycja CuValley Hack zorganizowana została w 2021 r. (11–13 czerwca). Zgłosiło się wówczas blisko 300 uczestników, którzy połączyli się w 69 zespołów, które po 40 godzinach kodowania przesłały finalnie 53 projekty.

Druga edycja CuValley Hack odbyła się w 2022 r. (11–13 marca) i była efektem bardzo dobrego odbioru wśród uczestników z I edycji. W drugiej edycji wzięło udział 250 uczestników, którzy połączyli się w 60 zespołów, aby kodować przez 40 godzin i finalnie przygotowały 40 projektów.

Hackathony zrealizowane są w ramach powołanej w 2021 r. inicjatywy Dolina Miedziowa.

Źródło: KGHM

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 11–12/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę