Zakrętki będą trwale związane z butelką

Zakrętki będą trwale związane z butelką ALPLA

Zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej Polska, tak jak pozostałe państwa członkowskie UE, najpóźniej do lipca 2024 r. jest zobowiązana do wdrożenia nakrętek trwale przymocowanych do butelek. Zmiana ta ma na celu znaczne zmniejszenie liczby zakrętek jako oddzielnych odpadów, a dzięki temu zwiększenie poziomu odzysku tego cennego surowca.

Obecnie w większości przypadków zakrętki nie są przymocowane do butelek, przez co często nie trafiają do segregacji, a następnie recyklingu. Rozwiązaniem jest przymocowanie ich do opakowania, co może wydawać się prostą sprawą, jednak w rzeczywistości stanowi duże technologiczne wyzwanie. Zgodnie z Dyrektywą SUP (Single Use Plastics) do lipca 2024 r. wszystkie kraje członkowskie UE są zobowiązane do wdrożenia nakrętek trwale przymocowanych do butelek. Z jednej strony zakrętki będą musiały być kompatybilne z istniejącymi typami gwintów butelek, a z drugiej będą musiały zaspokajać potrzeby konsumentów w zakresie praktycznych i wygodnych rozwiązań. Do tej pory przy ich projektowaniu kierowano się obowiązującymi standardami. Teraz jednak, aby rozwiązanie było przyjazne dla użytkownika, konieczne jest opracowanie zupełnie nowych modeli zakrętek.

Firma ALPLA już teraz oferuje trzy innowacyjne wzory zakrętek „na uwięzi”: relax, soul i dance. Każda z nich spełnia wymagania w zakresie trwałości i funkcjonalności. Przede wszystkim do ich produkcji nie jest potrzebny żaden dodatkowy materiał w porównaniu ze standardowymi zakrętkami. Pozostają trwale związane z opakowaniem napoju od jego napełnienia – aż do spożycia – by potem po prawidłowej segregacji trafić razem z butelką do recyklingu, nie generując oddzielnych odpadów. W kontekście działalności operacyjnej rozwiązania te nie wymagają wprowadzania modyfikacji technicznych ani dodatkowych inwestycji w istniejące linie rozlewnicze, a ponadto można je stosować na opakowaniach o różnej wielkości.

Źródło: ALPLA

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę