ABB sprzedaje swój biznes robotyki za 5,37 mld USD

ABB sprzedaje swój biznes robotyki za 5,37 mld USD ABB

Szwajcarski koncern ABB finalizuje sprzedaż swojego biznesu Robotyki japońskiej grupie SoftBank za kwotę 5,37 mld dolarów. Transakcja, której zamknięcie planowane jest na drugą połowę 2026 roku, kończy wieloletni rozdział w historii jednego z czołowych producentów robotów przemysłowych.

Strategiczne przesunięcie w strukturze koncernu

ABB podjęło decyzję o sprzedaży dywizji robotyki, rezygnując z wcześniejszych planów wydzielenia tego biznesu jako odrębnej spółki giełdowej. Sprzedawany segment zatrudnia około 7 tysięcy pracowników i w 2024 roku wygenerował przychody na poziomie 2,3 mld dolarów, stanowiąc 7 proc. całkowitych przychodów grupy.

Jak podkreśla Peter Voser, przewodniczący rady nadzorczej ABB, oferta SoftBank została szczegółowo przeanalizowana i odzwierciedla silną pozycję rynkową dywizji. Koncern zamierza wykorzystać środki z transakcji zgodnie ze sprawdzonymi zasadami alokacji kapitału, koncentrując się na kluczowych obszarach: elektryfikacji i automatyzacji.

Robotyka w erze sztucznej inteligencji

Morten Wierod, prezes zarządu Grupy ABB, zaznacza, że SoftBank stworzy optymalne środowisko dla dalszego rozwoju biznesu robotyki. Połączenie zaawansowanej technologii ABB z możliwościami SoftBank w zakresie sztucznej inteligencji i systemów zrobotyzowanych ma otworzyć nowe perspektywy dla automatyzacji przemysłowej.

Źródło: ABB

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 10/2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę