Boeing i Polska Grupa Zbrojeniowa badają szanse biznesowe w polskim przemyśle

Materiał prasowy PGZ

Boeing i jego partnerzy z zespołu AH-64 Apache pracują ze spółkami tworzącymi PGZ na rzecz programu helikopterowego Kruk.

Boeing i członkowie zespołu AH-64E Apache wraz z Polską Grupą Zbrojeniową (PGZ) podjęli inicjatywę mającą na celu zbadanie możliwości współpracy z polskim przemysłem. Ponad 10 polskich spółek wzięło udział w dwudniowych warsztatach zorganizowanych przez Boeinga i jego partnerów, dzięki którym zawiązano relacje biznesowe na rzecz programu Kruk. AH-64E Apache jest śmigłowcem szturmowym, który Boeing wystawi w przetargu dotyczącym programu Kruk, będącym częścią szerokiego programu modernizacyjnego polskiej armii.

- Jesteśmy skupieni na możliwie najszerszej współpracy z PGZ i jej spółkami, mającej na celu dalsze wzmocnienie polskiej branży zbrojeniowej, stworzenie nowych miejsc pracy oraz wyjście naprzeciw potrzebom bezpieczeństwa narodowego Polski – podkreśla Phil Schneider, dyrektor International Strategic Partnerships w Boeing Defense, Space and Security. - Ugruntowana historia innowacyjności polskiej branży zbrojeniowej stwarza doskonałe okazje do rozszerzenia naszych relacji i znalezienia nowych dróg na użycie wiedzy zespołu Apache’a w sposób, który będzie korzystny dla Polski - dodaje.

W trakcie warsztatów Schneider i jego zespół omawiali możliwość wsparcia spółek wchodzących w skład PGZ w rozwijaniu nowych zdolności oraz pielęgnowaniu nowych możliwości handlowych. Uczestnicy warsztatów zaznajomili się również z informacjami dotyczącymi AH-64E Apache, ogólnoświatowego podejścia Boeinga do badań i technologii oraz potencjalnej współpracy ze wszystkimi firmami wchodzącymi w skład zespołu Apache’a.

- PGZ z zadowoleniem wykorzysta okazję do zaprezentowania Boeingowi możliwości i umiejętności naszych firm - komentuje Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu Polskiej Grupy Zbrojeniowej.

Źródło: Materiał prasowy PGZ

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 5–6/2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę