Bombardier zainwestował 250 mln zł w fabrykę we Wrocławiu

Firma Bombardier Transportation Polska zainwestowała ponad 250 mln zł w rozbudowę zakładu we Wrocławiu. W nowej hali produkcyjnej będą powstawać nadwozia pociągów dużych prędkości dla niemieckich kolei Deutsche Bahn. Produkcja ma ruszyć na początku listopada tego roku.
Dzięki inwestycji powstanie 100 nowych miejsc pracy i zatrudnienie zwiększy się do 800 etatów. 31 października fabrykę odwiedził wicepremier, minister rozwoju i finansów Mateusz Morawiecki. Wrocławski zakład, jako pierwszy w Polsce, dołączył do światowej czołówki firm uczestniczących w budowie pociągów dużych prędkości. Nowa inwestycja zakłada nie tylko budowę nowej hali, ale przede wszystkim wiąże się z transferem do Polski najnowszych technologii, w tym spawania laserowego 3D, które do tej pory nie było stosowane w branży przemysłu kolejowego w Polsce. Inwestor planuje rozszerzać współpracę z polskimi partnerami i dostawcami.
Podczas wizyty, wicepremier Morawiecki spotkał się z Laurentem Trogerem, prezydentem Bombardier Transportation. Tematem rozmów były plany rozwojowe firmy w Polsce.
Rozbudowa fabryki Bombardiera to kolejna z dużych inwestycji realizowanych w ostatnich miesiącach na Dolnym Śląsku. W październiku LG Chem ogłosił decyzję o rozpoczęciu budowy pierwszej w Europie fabryki, w której będą masowo produkowane baterie do samochodów elektrycznych. Inwestycja o wartości ponad 1,3 mld zł, powstanie w podwrocławskiej gminie Kobierzyce, a jej efektem będzie m. in. ponad 700 nowych miejsc pracy.
Koncern Daimler wybuduje w Jaworze pierwszą w Polsce fabrykę silników Mercedesa. Minimalna wartość inwestycji przekroczy 2 mld zł. Zatrudnienie w nowym zakładzie u inwestora znajdzie kilkaset osób. Z kolei Toyota poinformowała, że w ciągu dwóch lat przeznaczy 650 mln zł na rozbudowę fabryki w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach, gdzie będą produkowane m.in. nowe silniki oraz przekładnie do napędów hybrydowych.
Źródło: Ministerstwo Rozwoju