Nowa dwustopniowa przekładnia od Varvela

Varvel przygotował nową przekładnię dwustopniową stożkowo-walcową, która ma być przynajmniej o 20% bardziej wydajna niż inne tego rodzaju rozwiązania na rynku.
Firma Varvel zaprezentowała na targach w Hanowerze szereg nowości. Na uwagę zasługuje przekładnia RO-2 stożkowo-walcowa.
Przekładnia produkowana jest w czterech wielkościach:
- RO02 – moment 120Nm – otwór wyjściowy 25mm
- RO12 – moment 200Nm – otwór wyjściowy 25 mm i 30mm
- RO22 – moment 330Nm – otwór wyjściowy 30 mm i 35mm
- RO32 – moment 550Nm – otwór wyjściowy 35mm i 40 mm
Producent zaznacza, że mocnymi punktami nowej serii są wysoka wydajność, o 20-30% większa niż u konkurencji, oraz szeroki zakres przełożeń od 1/5,2 do 1/51,5 obejmującą w sumie 20 różnych przełożeń. Dodatkowo kompaktowa jednoczęściowa obudowa pozwala na wykorzystanie większej ilości otworów do zamocowania urządzenia na maszynach, jednocześnie poprawiając sztywność obudowy i możliwości mocowania przekładni.
WŁAŚCIWOŚCI TECHNICZNE:
Uniwersalna obudowa
- Mocowanie na łapach lub kołnierzowe.
- Jedna obudowa dla wszystkich 2-stopniowych przełożeń.
Obudowa i pokrywy
- Odlew aluminiowy
Wejście
- Kołnierze do silników IEC oraz NEMA z uniwersalnym sprzęgłem elastycznym lub standardowy otwór z wpustem
Zębatki
- Wykonane ze stali stopowej, nawęglanej
- Zęby szlifowane lub strugane
Uszczelnienia
- Standardowo – NBR
- Na żądanie – Vitonowe lub silikonowe
Łożyskowanie
- Łożyska kulkowe lub rolkowe w zależności od wielkości przekładni i wymagań technicznych
Wyjście z przekładni
- Wałek pełny, metryczny lub calowy.
Smarowanie
- Olej syntetyczny typu Long-Life
- Klasa lepkości wg. ISO VG-320
- Bez korków wlewu i odpowietrzników.
- Wypełnione olejem.
Ogólne dane techniczne:
Zakres
- 4 wielkości
- 20 różnych przełożeń realizowanych przez 2 stopnie
- 550Nm – maksymalny moment wyjściowy
Żywotność
- Zgodnie z ISO6336/DIN3990.
- 10 000 godzin - średnia żywotność przekładni z współczynnikiem pracy Sf=1
Obudowa, pokrywy
- Odlew aluminiowy, odlewany ciśnieniowo
Elementy sprzęgła G
- Odlew aluminiowy, odlewany ciśnieniowo
- Wykonanie stalowe na życzenie
Elementy/części zębate
- Stal stopowa, nawęglana
- Zęby szlifowane lub strugane, docierane w parach.
Wałki, wpusty
- Stal
- Pasowanie h6 – wałek, E8 – otwory
- Wpusty wykonane zgodnie z DIN6885 B1
Łożyskowanie
- Kulkowe lub walcowe w zależności od wielkości przekładni i wymagań technicznych
Uszczelnienie
- NBR – uszczelnienie kauczukowe z dodatkową wargą przeciw kurzową zgodnie z DIN3760
- FKM – uszczelnienie Vitonowe na żądanie
Smarowanie
- Olej syntetyczny long-life
- Klasa lepkości wg. ISO VG-320
Malowanie
- Naturalne aluminium, niemalowane
ATEX
- Na żądanie
- II 2 GD CK IP66 Tmax=135⁰C
Źródło: Materiał prasowy producenta