Oszczędność czasu i energii, sprawny przeładunek – inteligentne rozwiązania w systemach logistycznych firmy Hörmann

Stacja przeładunkowa to pięta achillesowa przedsiębiorstw logistycznych. Tu dochodzi do największych strat ciepła, rozmaitych kolizji i uszkodzenia towarów. Dlatego tak ważny jest ich sprawny załadunek i rozładunek. Umożliwiają go liczne innowacyjne rozwiązania w systemach logistycznych firmy Hörmann, przeznaczone zarówno do stosowania wewnątrz, jak i na zewnątrz hal.

Radio Frequency Identification
Jednym z nich jest rampa przeładunkowa ze zintegrowaną technologią RFID (Radio Frequency Identification), pozwalającą przy pomocy transpondera i odbiornika bezdotykowo i niezawodnie rejestrować ruch towarów w trakcie załadunku i rozładunku. Firma Hörmann instaluje odbiorniki RFID bezpośrednio pod rampą, bardzo blisko transpondera umieszczonego na europalecie. Pozwala to na odczyt i rejestrację wszystkich danych z dokumentów przewozowych. Jednocześnie odbiornik RFID jest optymalnie zabezpieczony przed uderzeniami i uszkodzeniami przez wózki widłowe.
Rampę przeładunkową firmy Hörmann ze zintegrowaną technologią RFID można również zainstalować w już istniejących stacjach przeładunkowych.

Light Guide
Firma Hörmann oferuje również nowe rozwiązanie ułatwiające dokowanie samochodów ciężarowych do stacji przeładunkowej. Naprowadzacz pojazdów Light Guide – wykorzystując wydajną technologię LED - wskazuje kierowcy właściwą pozycję dokowania. Light Guide to doskonała alternatywa lub uzupełnienie naprowadzaczy mechanicznych, które są słabo widoczne w ciemności, a dodatkowo mogą stanowić przeszkodę, np. dla pojazdów odśnieżających.

Hörmann Intelligent Bumper
Hörmann posiada także rozwiązanie, które dzięki wbudowanym czujnikom nie tylko pomaga w dokowaniu pojazdów, lecz również zabezpiecza przed przedwczesnym opuszczeniem rampy przeładunkowej. To zmodyfikowana wersja odbojnicy najazdowej Hörmann Intelligent Bumper – HIB-Pro. Kierowca ciężarówki otrzymuje sygnał świetlny pozwalający na opuszczenie rampy dopiero po zamknięciu bramy. Czujnik umieszczony w prowadnicy bramy przesyła wówczas odpowiedni sygnał do systemu sygnalizacji świetlnej. Dzięki temu kierowca może być pewien, że proces rozładunku lub załadunku zakończył się, a samochód może odjechać od rampy. To rozwiązanie wyraźnie zmniejsza straty ciepła w strefie przeładunku, pozwala uniknąć sytuacji, w której ciepło ucieka przez otwartą bramę, kiedy samochód ciężarowy nie zasłania już światła otworu.

Hörmann Dock Control
O krok dalej idzie system Hörmann Dock Control, który także wykorzystuje czujniki zintegrowane z odbojnicą najazdową. Tutaj jednak – poza wsparciem dokowania i sterowaniem całym procesem przeładunku – system zapewnia także monitorowanie położenia. W razie odjechania pojazdu od stanowiska przeładunkowego, natychmiast informuje o tym sygnałem optycznym i dźwiękowym.

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę