PKN Orlen chce rozwijać biznes za granicą

PKN Orlen chce rozwijać biznes za granicą Pixabay

Daniel Obajtek, prezes Zarządu PKN Orlen, spotkał się z przedstawicielami rządu i biznesu na Ukrainie. Wizyta, obok zacieśnienia relacji, miała na celu rozpoznanie potencjalnych możliwości rozwoju działalności PKN Orlen zgodnie ze strategią rozwoju koncernu do 2030 r.

Skuteczna realizacja strategii Orlen 2030 wymaga od nas precyzyjnego wdrażania założonych celów i przyspieszenia w inwestycjach. Jesteśmy liderem transformacji energetycznej, dlatego mocny akcent stawiamy na rozwój odnawialnych źródeł energii czy zwiększenie dostępności paliw alternatywnych. Ukraiński rynek ma duży potencjał z punktu widzenia dalszego rozwoju naszego biznesu. Relacje gospodarcze między Polską i Ukrainą już są dobre i nie wykluczamy zacieśnienia współpracy w obecnych lub nowych obszarach biznesowych. Po udanych spotkaniach na Ukrainie zakładam, że uda się to osiągnąć z korzyścią dla obu stron mówi Daniel Obajtek, prezes Zarządu PKN Orlen.

Grupa Orlen, sprzedając ok. 1 mln ton paliw produktów naftowych i rafineryjnych na Ukrainę, jest jednym z ważniejszych dostawców benzyny i oleju napędowego do tego kraju. Grupa posiada prawie 15% udział w rynku paliw drogowych, ok. 20% udział w rynku paliwa lotniczego oraz rosnący udział w rynku asfaltów. Szczególnie Orlen Lietuva posiada wieloletnie relacje i kontrakty ze wszystkimi kluczowymi klientami działającymi na rynku ukraińskim.

Ważnym elementem strategii Grupy Orlen jest budowanie wizerunku stabilnego dostawcy, niezależnego od sytuacji geopolitycznej w regionie, który dotrzymuje zobowiązań nawet w tak trudnym otoczeniu makroekonomicznym. Dzięki temu PKN Orlen jest w stanie utrzymać dobry wizerunek nowoczesnej, solidnej i stabilnej firmy europejskiej. Największą przewagą konkurencyjną Orlen Lietuva są stabilność i terminowość dostaw produktu o wysokiej jakości oraz niezależność dostaw od sytuacji geopolitycznej.

Źródło: PKN Orlen

 

 

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 11–12/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę