PKN Orlen chce rozwijać biznes za granicą
Daniel Obajtek, prezes Zarządu PKN Orlen, spotkał się z przedstawicielami rządu i biznesu na Ukrainie. Wizyta, obok zacieśnienia relacji, miała na celu rozpoznanie potencjalnych możliwości rozwoju działalności PKN Orlen zgodnie ze strategią rozwoju koncernu do 2030 r.
– Skuteczna realizacja strategii Orlen 2030 wymaga od nas precyzyjnego wdrażania założonych celów i przyspieszenia w inwestycjach. Jesteśmy liderem transformacji energetycznej, dlatego mocny akcent stawiamy na rozwój odnawialnych źródeł energii czy zwiększenie dostępności paliw alternatywnych. Ukraiński rynek ma duży potencjał z punktu widzenia dalszego rozwoju naszego biznesu. Relacje gospodarcze między Polską i Ukrainą już są dobre i nie wykluczamy zacieśnienia współpracy w obecnych lub nowych obszarach biznesowych. Po udanych spotkaniach na Ukrainie zakładam, że uda się to osiągnąć z korzyścią dla obu stron – mówi Daniel Obajtek, prezes Zarządu PKN Orlen.
Grupa Orlen, sprzedając ok. 1 mln ton paliw produktów naftowych i rafineryjnych na Ukrainę, jest jednym z ważniejszych dostawców benzyny i oleju napędowego do tego kraju. Grupa posiada prawie 15% udział w rynku paliw drogowych, ok. 20% udział w rynku paliwa lotniczego oraz rosnący udział w rynku asfaltów. Szczególnie Orlen Lietuva posiada wieloletnie relacje i kontrakty ze wszystkimi kluczowymi klientami działającymi na rynku ukraińskim.
Ważnym elementem strategii Grupy Orlen jest budowanie wizerunku stabilnego dostawcy, niezależnego od sytuacji geopolitycznej w regionie, który dotrzymuje zobowiązań nawet w tak trudnym otoczeniu makroekonomicznym. Dzięki temu PKN Orlen jest w stanie utrzymać dobry wizerunek nowoczesnej, solidnej i stabilnej firmy europejskiej. Największą przewagą konkurencyjną Orlen Lietuva są stabilność i terminowość dostaw produktu o wysokiej jakości oraz niezależność dostaw od sytuacji geopolitycznej.
Źródło: PKN Orlen