Podsumowanie targów ITM Industry Europe 2024

Podsumowanie targów ITM Industry Europe 2024 Raven Media

Automatyzacja i robotyzacja różnych obszarów działalności firm przemysłowych, nowoczesne technologie z obszaru Przemysłu 4.0, setki maszyn i urządzeń, a do tego wiele ciekawych konferencji, prezentacji i debat. Tak w skrócie można podsumować zakończoną już tegoroczną edycję targów ITM Industry Europe.

Targi ITM Industry Europe, wraz z targami Modernlog i Subcontracting, po raz kolejny odbyły się w formule czterodniowej (od 4 do 7 czerwca br.). W halach wystawowych na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich łącznie ponad 700 wystawców zaprezentowało swoje produkty i rozwiązania, którym przez 4 dni targowe miało okazję przyjrzeć się z bliska 14 726 profesjonalistów, którzy w tych dniach przybyli do Poznania. Tegoroczna edycja targów była także miejscem symbolicznego rozpoczęcia dekady Przemysłu 5.0.

Idea Przemysłu 4.0 , o której zaczynaliśmy mówić dekadę temu, dziś jest codziennością i jest mocno widoczna na ITM Industry Europe w ofercie produktów i technologii prezentowanych na targach. Możemy śmiało powiedzieć, że rozpoczynamy dekadę Przemysłu 5.0. Największym wyzwaniem będzie połączenie robotyzacji i automatyzacji z czynnikiem ludzkim – powiedział podczas ceremonii otwarcia targów ITM Industry Europe Filip Bittner, wiceprezes zarządu Grupy MTP.

targi ITM 2024

I to właśnie automatyzacja i robotyzacja oraz nowoczesne technologie dominowały na stoiskach wielu wystawców, podkreślając, że przemysł znajduje się już w erze cyfrowej.

Targi okiem wystawców

Oceniamy zakończone targi ITM pozytywnie, choć zauważamy zmieniającą się ich rolę. W obliczu obecnej sytuacji gospodarczej, inflacji i rosnących kosztów organizacji targi stają się bardziej platformą do networkingu i budowania relacji niż miejscem nawiązywania bezpośrednich transakcji handlowych – mówi Szymon Matyjaszek, General Manager w Hexagon Poland & Baltics. – Ograniczona skuteczność w pozyskiwaniu nowych klientów i rosnące koszty zmuszą wiele organizacji do starannego rozważenia udziału w targach. Mimo to bezpośrednie spotkania na targach pozostają cenne dla budowania zaufania i długoterminowych relacji biznesowych.

 

ludzie na targach przemysłowych

Również firma Metal Team ocenia zakończone targi ITM bardzo pozytywnie. Według Niny Janickiej, dyrektor marketingu w Metal Team, obecna 4-dniowa formuła okazała się wyjątkowo skuteczna: – Dłuższy czas trwania targów pozwolił na lepsze zaprezentowanie firmy i skorzystanie z dodatkowych możliwości, takich jak uczestnictwo w prelekcjach i panelach dyskusyjnych. Dzięki temu mogliśmy efektywniej rozdysponować czas, poświęcając więcej uwagi klientom poszukującym kompleksowych rozwiązań – mówi Nina Janicka. – Targi ITM zrzeszają ludzi z różnych branż, gromadząc w jednym miejscu wielu specjalistów. To doskonała okazja do uczestniczenia w ciekawych debatach, rozmowach i poznawania nietypowych rozwiązań. Zauważyliśmy, że obecne trendy na rynku kładą duży nacisk na innowacje i nowości rynkowe, co sprawia, że targi ITM stają się nieocenioną platformą do nawiązywania nowych kontaktów oraz realizacji wspólnych projektów z innymi firmami. Klienci mają unikalną możliwość znalezienia wielu rozwiązań w jednym miejscu oraz zobaczenia gotowych produktów i technologii w praktyce.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału w tegorocznych targach ITM. Choć pierwszy dzień charakteryzował się mniejszą liczbą odwiedzających, frekwencja drugiego i trzeciego dnia była zdecydowanie lepsza. Zarówno liczba, jak i jakość odwiedzających była na bardzo satysfakcjonującym poziomie – podkreśliła Anna Świtała, dyrektor generalny w firmie DIG Świtała. – Mieliśmy okazję nawiązać wiele wartościowych kontaktów biznesowych oraz przeprowadzić konstruktywne rozmowy na temat przyszłych projektów i współpracy. Cieszy nas również duże zainteresowanie naszymi innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi, co potwierdza, że nasza oferta odpowiada na aktualne potrzeby rynku. Targi ITM po raz kolejny udowodniły, że są kluczową platformą wymiany wiedzy i doświadczeń w branży przemysłowej.

Złote Medale MTP przyznane

Jak co roku organizatorzy targów nagrodzili nowoczesne i unikatowe produkty Złotymi Medalami MTP. Kapituła Konkursu, na czele której stanął  prof. dr hab. inż. Michał Wieczorowski, prorektor ds. rozwoju i współpracy z gospodarką Politechniki Poznańskiej, przyznała aż 22 Złote Medale produktom zgłoszonym przez wystawców targów ITM Industry Europe. Dodatkowo 5 prestiżowych wyróżnień otrzymały firmy, które prezentowały swoją ofertę w ramach targów Modernlog.

Nowością tegorocznej edycji konkursu było przyznanie specjalnej nagrody Grand Prix za wyjątkowe rozwiązanie, które poruszyło ekspertów, pokazując ciekawe możliwości. Takim rozwiązaniem okazało się ProtoPlastMaker 4.0 – centrum addytywno-skrawające obróbki tworzyw sztucznych zgłoszone przez Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie wyprodukowane przez PPHU Poligraf Wiesław Kasprowiak. W tym roku także po raz pierwszy kapituła przyznała wyróżnienie Eco Prize Grupy MTP – za najbardziej ekologiczny produkt spośród nagrodzonych. Wyróżnienie to otrzymał produkt Altergrinding E firmy Lubrinnova, zgłoszony przez Syntaco.

otwarcie targów ITM

Debaty, pokazy i konferencje, czyli wydarzenia towarzyszące

Podczas 4 dni targowych odbyło się także wiele ciekawych wydarzeń towarzyszących.

Uczestnicy targów mogli m.in. zaczerpnąć wiedzy na temat technologii jutra w Fabryce Przyszłości przygotowanej przez DBR77 i przy okazji prowadzonych rozwów na Scenie Tech. Z niuansami współpracy robota i człowieka można było bliżej zapoznać się w Strefie Robotów Współpracujących, w której przedstawiono ofertę niemal wszystkich kluczowych producentów cobotów. Spektakularne pokazy towarzyszyły także Strefie Bezpieczeństwa, gdzie wiodące firmy z branży bezpieczeństwa przemysłowego połączyły siły, tworząc innowacyjne widowisko w postaci testów uderzeniowych.

W Strefie Pneumat.Game można było wziąć udział w Turnieju Służb Utrzymania Ruchu, zagrać w wyjątkowe piłkarzyki, przejść labirynt skonstruowany przez Politechnikę Krakowską lub zagrać we flippera.

Potencjał współpracy na linii biznes-nauka można było dostrzec m.in. w Strefie Nauki i Startupów. W jednym miejscu zebrano ciekawe innowacje z polskich uczelni i stworzono wystawcom oraz gościom targowym możliwość dyskusji z osobami odpowiedzialnymi za współpracę polskich jednostek naukowych z otoczeniem. 15 uczelni zaprezentowały łącznie aż 32 innowacyjne rozwiązania pod wspólnym hasłem „Nauka dla przemysłu ery cyfrowej”.

debata podczas MM Speakers Corner

W ramach wydarzenia MM Speakers’ Corner, organizowanego przez redakcję MM Magazynu Przemysłowego, na specjalnie wybudowanej scenie odbyły się eksperckie debaty, dyskusje i prezentacje. Menadżerowie firm przemysłowych prezentowali swoje nowości oraz dyskutowali na najbardziej nurtujące światowy i polski przemysł tematy. Pierwszy dzień wydarzenia odbywał się pod hasłem Najnowsze trendy w Przemyśle. Z kolei podczas drugiego dnia Speakers’ Corner liderzy innowacji odpowiadali, jak przekonywać polskie firmy do automatyzacji swojej działalności. Ostatni dzień MM Speakers’ Corner poświęcono natomiast zielonej transformacji w przemyśle.

W ramach targów Modernlog, poza licznymi pokazami na żywo urządzeń i systemów magazynowych, odbyła się najważniejsza konferencja magazynowa w Polsce, czyli Smart Warehouse, składająca się z 5 paneli dyskusyjnych i analiz case studies. Ponadto odbyła się również 2. Edycja Konferencji Regałowej Polskiego Stowarzyszenia Techniki Magazynowej.

W trakcie targów odbyły się również spotkania kooperacyjne Subcontracting Meetings. W sumie doszło do 112 spotkań na żywo, w których wzięło udział ponad stu uczestników z trzynastu krajów.

Następna edycja targów ITM Industry Europe, Modernlog i Subcontracting zaplanowana jest na 3-6 czerwca 2025 r. 

Galeria artykułu

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 9/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę