Siemens z umową na 57 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla DB Regio

Spółka DB Regio zamówiła 57 trzywagonowych składów pociągów Mireo. Jest to drugie zamówienie na nowe regionalne i podmiejskie pociągi Siemensa, po tym jak zostały one wprowadzone na rynek latem 2016 r.
Pociągi zostaną zbudowane w fabryce firmy w Krefeld, w Niemczech i zostaną uruchomione w dwóch etapach. Pierwszy z nich obejmie trasy w Badenii-Wirtembergii i południowej Hesji, rozpocznie się w grudniu 2020 r. Rok później pociągi będą kursować także na trasach w Mannheim-Mainz, głównie w Nadrenii-Palatynat.
- Jesteśmy zaszczyceni, że spółka DB Regio obdarzyła nas takim zaufaniem składając kolejne zamówienie na pojazdy Siemensa. Jest to kolejny ważny krok dla naszej najnowszej generacji pociągów regionalnych – Mireo, łączących w sobie wysoki poziom wydajności, komfort dla pasażera i optymalną elastyczność w całym cyklu życia - powiedziała Sabrina Soussan, dyrektor z branży Mobility Siemens AG.
Mireo będzie działać jako S-Bahn (system podmiejskiej kolei regionalnej) na przyszłych liniach S5, S6, S8, S9 w regionie Ren-Neckar. Pociągi będą służyć także na trasie Mannheim i Baiersbronn jako sieć „Murgtäler Radexpress". Umowa przewozowa z DB Regio została podpisana na 14 lat.
Pociągi Mireo posiadają aerodynamiczną konstrukcję i ciche wózki znacznie zmniejszające hałas. Lekka konstrukcja pociągu, energooszczędne komponenty i inteligentny system zarządzania siecią pokładową zmniejszają zużycie energii o 25 % w porównaniu do poprzednich modeli.
Trzywagonowe pociągi będą miały 200 miejsc, jak również uniwersalne miejsca na wózki inwalidzkie, rowery i wózki dziecięce. Wejścia do wagonów wysokości 76 cm umożliwiają równy dostęp na wszystkich peronach. Pociągi zostaną wyposażone w pokładową bezprzewodową sieć lokalną, najnowocześniejszy monitoring, a także rozbudowany system pomocy i informacji dla pasażerów.
Źródło: Siemens