Strategiczny sojusz podmiotów Inria i Dassault Systèmes

Strategiczny sojusz podmiotów Inria i Dassault Systèmes Pixabay

Dassault Systèmes i Inria, francuski Narodowy Instytut Badań nad Nauką i Technologią Cyfrową, ogłosiły strategiczny sojusz na rzecz europejskiej suwerenności cyfrowej. Oba podmioty zdecydowały o opracowaniu mapy drogowej badań technologicznych, co potwierdza ich wspólną ambicję tworzenia długoterminowych przełomowych technologii we Francji i w Europie.

Inria i Dassault Systèmes zidentyfikowały dwa główne wyzwania, z którymi należy się zmierzyć: doświadczenie wirtualnych bliźniaków w dziedzinie zdrowia, z uwzględnieniem korzyści płynących dla pacjentów, szpitali i systemów opieki zdrowotnej, oraz ewolucję technologii związanych z cyberbezpieczeństwem wraz ze zwiększeniem zaufania cyfrowego.  

Powiązane firmy

Dassault Systemès Sp. z o.o.

Ponadto, dzięki temu sojuszowi, Inria i Dassault Systèmes planują przyczynić się do rozwoju francuskich i europejskich ekosystemów w tych dwóch obszarach, angażując się w ambitne partnerstwa publiczno-prywatne, jak również otwarte projekty innowacyjne, zwłaszcza powiązane z francuskim hubem cyberbezpieczeństwa Cyber Campus oraz inicjatywą badań i innowacji w  zakresie zdrowia cyfrowego PariSanté Campus.

Dzisiejsze społeczeństwo żyje w gospodarce opartej na doświadczeniach, a świat podlega  przyspieszonej wirtualizacji. Obywatele mają dostęp do nowych usług, w szczególności w zakresie opieki zdrowotnej, co wymaga stworzenia nowych ram dla budowania zaufania wokół technologii. W tym kontekście Francja i Europa dysponują kluczowymi kompetencjami w zakresie zdrowia cyfrowego i bezpieczeństwa cybernetycznego, umożliwiającymi rozwój oferty dla branżyoraz utrzymanie wiodącej na świecie zdolności naukowej. Celem jest dostarczenie społeczeństwom nowych, doświadczalnych rozwiązań opartych na najwyższym poziomie zaufania i usług.

Sojusz pomiędzy Inria i Dassault Systèmes oznacza kolejny krok w umacnianiu ich 20-letniej współpracy poświęconej krytycznym postępom w technologii cyfrowej i nauce. Ostatnim ważnym projektem była współpraca z grupą organizacji we Francji nad stworzeniem krajowej aplikacji do śledzenia kontaktów podczas pandemii, TousAntiCovid, aby wesprzeć zarządzanie kryzysowe Francuskiej Dyrekcji Generalnej ds. Zdrowia. Firmy były również członkami konsorcjum BioIntelligence, skupiającego partnerów przemysłowych i akademickich we Francji, którego celem była cyfrowa transformacja procesów opracowywania leków. Kilka start-upów wywodzących się z proaktywnej polityki Inrii na rzecz przedsiębiorczości technologicznej, takich jak Distène i Argosim, dołączyło obecnie do Dassault Systèmes.

– Korzystanie społeczeństw z możliwości świata wirtualnego wymaga nowych podstaw naukowych i technologicznych, aby zapewnić użytkownikom najwyższy poziom doświadczeń i zaufania. Europa i Francja dysponują światowej klasy możliwościami badawczymi i technologicznymi, czego przykładem jest wiodąca pozycjaInria i Dassault Systèmes, a także bardzo innowacyjne startupy w swoich dziedzinach. Nowe ekosystemy powstają, aby stawić czoła tym wyzwaniom, przekraczając podział na sektory publiczny i prywatny z korzyścią dla wszystkich – powiedział Bernard Charlès, wiceprezes i dyrektor generalny Dassault Systèmes.

Ten strategiczny sojusz ze światowym liderem Dassault Systèmes jest częścią planu działania mającego na celu wzmocnienie cyfrowej potęgi Francji i Europy. Dla Inria, angażowanie się w taki sojusz jest kolejnym krokiem do budowy systemu cyfrowego łączącego światowej klasy uniwersytety, startupy i wiodące firmy, ze wspólną wizją w kwestii suwerenności i opracowania map drogowych w zakresie badań, technologii i innowacji,a także w kwestii rozwoju umiejętności – powiedział Bruno Sportisse, CEO, Inria.

Źródło: Dassault Systèmes

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 11–12/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę