Targi Outdoor Build – pierwsza edycja już wkrótce

Targi Outdoor Build – pierwsza edycja już wkrótce Outdoor Build

W eksporcie okien i drzwi Polska od lat jest liderem wśród krajów Unii Europejskiej. Jego wartość w 2021 r. zwiększyła się o jedną czwartą do niemal 3 mld USD, a polscy producenci odpowiadają za 29% wartości całego eksportu wszystkich krajów UE. Wynik jest konsekwencją przemyślanej polityki sprzedażowej rodzimych przedsiębiorców, którzy blisko 20 lat temu postawili na eksport i był to strzał w przysłowiową dziesiątkę. Wraz z rozwojem pojawiają się nowe wyzwania tj. robotyzacja, automatyzacja, proekologiczna i energooszczędna produkcja, które szczegółowo omówione zostaną podczas pierwszej edycji Międzynarodowych Targów Systemów Okiennych, Drzwiowych, Fasadowych, Bram, Rolet i Zadaszeń Outdoor Build, które 24-26 maja 2023 r. odbędą się w EXPO Kraków.

 

Małopolska stolicą branży okiennej

W Polsce działa 10 tysięcy firm montażowych, 2,5 tysiąca producentów okien, około tysiąca producentów drzwi oraz 100 producentów bram, najwięcej z nich swe siedziby zlokalizowało na południu kraju w obrębie do 200 km od Krakowa. Województwo małopolskie generuje rekordowe przychody w branży, odpowiadając za niemal 1/5 przychodów największych producentów w naszym kraju. Z kolei EXPO Kraków to największy i najnowocześniejszy obiekt wystawowo-konferencyjny w tej części kraju. Organizatorzy Outdoor Build postanowili właśnie w Krakowie zorganizować targi, na których zostaną pokazane najnowsze technologie, maszyny, narzędzia i komponenty potrzebne do produkcji okien, drzwi, fasad, bram, rolet i zadaszeń.

Na trzy targowe dni EXPO Kraków stanie się areną spotkań dostawców z producentami, którzy do Krakowa mają najbliżej. Swoją ofertę zaprezentują dostawcy systemów do produkcji stolarki PCV, aluminiowej i drewnianej, systemów do produkcji bram garażowych, systemów do produkcji okien połaciowych, systemów elewacyjnych i okładzin ściennych, systemów do produkcji basenów, producenci okuć, rolet, żaluzji, markiz i zadaszeń. Ofertę dopełnią dostawcy maszyn, narzędzi, łączników, materiałów, automatyki czy napędów. Organizatorzy postawili na międzynarodowy charakter wydarzenia nawiązując współpracę z agentami promującymi targi na całym świecie. 

Tureccy dostawcy maszyn i technologii do produkcji okien i drzwi skutecznie konkurują na międzynarodowych rynkach, przedstawiając swe rozwiązania na największych światowych imprezach. Nie może ich też zabraknąć w Polsce, w której zresztą wielu z nich ma od lat swoje przedstawicielstwa – powiedziała Irem Bajsal z Regnum EXPO odpowiedzialna za prezentację tureckich firm na krakowskim evencie.

Targi miejscem inspiracji i wymiany wiedzy

Ważnym punktem Outdoor Build będą szkolenia, konferencje i warsztaty ukazujące najnowsze technologie i branżowe trendy. Jednym z nich będzie seminarium pt. „Rynek remontowy szansą dla producentów materiałów budowlanych”. Dużą szansą na pozyskanie nowych klientów dla dystrybutorów stolarki otworowej może okazać się rynek remontowy, który wspierany jest przez coraz sprawniej działające programy dotacyjne na termomodernizację budynków. Choć wielu dilerów skupia się często na nowym budownictwie, okazuje się, że 2/3 wyprodukowanych w Polsce okien trafia właśnie na rynek wymian. Organizatorem wydarzenia jest Koalicja Termomodernizacji – inicjatywa, która pomaga branży zdobyć nowych klientów dzięki funkcjonującym w Polsce programom finansowania wymian okien i drzwi. Najważniejszym celem Koalicji Termomodernizacji jest prowadzenie działań pomagających dilerom zrozumieć docelowy modelu sprzedaży okien i drzwi z wykorzystaniem różnych programów dotacyjnych.

Podczas seminarium Maksymilian Miros z Centrum Analiz Branżowych przedstawi aktualne dane na temat polskiego rynku budowlanego i pokaże, jak duży potencjał drzemie na rynku remontowym. Następnie Robert Klos (pomysłodawca Koalicji Termomodernizacji) oraz Paweł Gregorczyk (jej koordynator) przedstawią cele akcji dotacjenaokna.pl, jej dotychczasowe dokonania oraz podadzą szczegóły dotyczące dalszych działań oraz możliwości dołączenia do akcji przez producentów oraz dilerów materiałów budowlanych.

Źródło: Targi w Krakowie

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę