Technologia LPC dla branży lotniczej

Technologia LPC dla branży lotniczej Seco/Warwick

Jeden z azjatyckich producentów części do samolotów, wybrał poziomy piec próżniowy Seco/Warwick przeznaczony do nawęglania próżniowego części lotniczych.

W piecu będą powstawać koła zębate wykorzystywane w elementach konstrukcyjnych samolotów. Piec jest przeznaczony do niskociśnieniowego nawęglania elementów (LPC), co umożliwia pozioma komora o wymiarach 900x600x600 mm (d/s/w). Urządzenie posiada grafitową komorę z systemem hartowanie w gazie o ciśnieniu 6 barów.  

Powiązane firmy

Technologia LPC jest coraz częściej wybieranym rozwiązaniem. Jej głównym atutem jest możliwość przeprowadzenia wydajnego i skutecznego nawęglania w znacznie krótszym czasie niż ma to miejsce w piecach atmosferowych. Zaoferowane urządzenie zapewnia wyższą produktywność, a w konsekwencji niższe koszty procesu i szybki zwrot inwestycji. Przeprowadzanie procesu w próżni zwiększa natomiast bezpieczeństwo użytkowania, ponieważ nie przebiega on z udziałem wybuchowych i łatwopalnych gazów. LPC eliminuje bezpośrednią emisję CO₂ z atmosfery nawęglającej - powiedział Maciej Korecki, wiceprezes segmentu próżni, Grupy Seco/Warwick.

– To zamówienie jest dla nas niezwykle istotne, ponieważ pokonaliśmy silną konkurencję. Seco/Warwick sukcesywnie umacnia pozycję na chińskim rynku, oferując nie tylko wysokiej klasy urządzenia do obróbki cieplnej metali, ale także bardzo dobrze oceniany przez klientów serwis - dodał Liu Yedong, dyrektor zarządzający Seco/Warwick Chiny.

To pierwsza współpraca Seco/Warwick z tym producentem.

Rynek lotniczy w Chinach

Producenci samolotów podają, że w ciągu najbliższych dwóch dekad ponad połowę całego wzrostu ruchu lotniczego generować będą gospodarki wschodzące. Czynnikiem napędzającym rozwój podróży lotniczych na świecie będzie także rosnąca urbanizacja oraz podwojenie liczebności światowej klasy średniej do 5 mld osób. Szacuje się, że w 2031 r. cztery rynki na świecie dominować będą pod względem połączeń wewnętrznych – USA, Chiny, Europy Zachodnia i Indie. Za 20 lat krajowy ruch pasażerski w Chinach prześcignie przewozy pasażerskie w obrębie USA i będzie największy na świecie. W tym okresie Chiny będą potrzebować ponad 8,5 tys. nowych samolotów komercyjnych, co stanowi około 20 proc. światowych dostaw nowych maszyn w tym okresie. Wzrost gospodarczy i dynamiczny wzrost popytu na podróże lotnicze, szczególnie wewnątrz kraju, pomogą w powiększeniu floty samolotów wszystkich chińskich przewoźników lotniczych.

Istotnie czujemy ożywienie w branży lotniczej i zwiększone zapotrzebowanie na nasze urządzenia. Dostarczaliśmy rozwiązania do zakładów produkujących części lotnicze na wszystkich kontynentach. Ogromne doświadczenie to efekt ponadprzeciętnej jakości naszych pieców próżniowych, które sprawdzają się w nawet najbardziej wymagającej branży. W urządzeniach Seco/Warwick produkowane są części do większości topowych samolotów pasażerskich, komercyjnych oraz wojskowych – podsumował Sławomir Woźniak, prezes Grupy Seco/Warwick.

Źródło: Seco/Warwick

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę