Trzy rzeczy o zaspokajaniu potrzeb klientów, których sprzedawcy mogą się nauczyć od specjalistów logistyki

APEX
8.6.2016

Klientom podoba się coraz większa liczba możliwości oferowanych przez sprzedawców, takich jak kupowanie w sieci i odbiór w sklepie, dostawa tego samego dnia i płatności online w punkcie sprzedaży. Wiąże się z tym coraz większa presja na sprzedawców, aby zaspokajać nowe potrzeby konsumentów nowej ery.

Dla wielu sprzedawców zaspokajanie oczekiwań „na żądanie” może być nowe, ale dla dostawców logistycznych to chleb powszedni. Dostawcy logistyczni zapewniają klientom znacznie szybszą i lepszą obsługę od lat.
Czego więc sprzedawcy mogą się nauczyć od specjalistów w zakresie logistyki?

1. Dostosowywanie: W miarę wzrostu zapotrzebowania na niestandardowe kanały zakupowe sprzedawcy muszą zmierzyć się z problemem udostępnienia klientom możliwości kupowania gdziekolwiek i kiedykolwiek chcą. Konsumentom nie podoba się przeglądanie oferty sklepu z ograniczonymi zapasami, który może być zamknięty, gdy będą chcieli zrobić zakupy. W logistyce tego typu wyzwania to nic nowego. Naszym zadaniem jest stworzenie niestandardowych rozwiązań kompleksowych, które pozwolą rozwiązać problemy naszych klientów i zapewnią dostęp do danych w czasie rzeczywistym, tak aby mogli lepiej zarządzać swoimi firmami. Kluczowym zadaniem sprzedawców będzie wybór odpowiedniej wiedzy i technologii, aby zapewnić konsumentom taki sam poziom obsługi, bez względu na kanał sprzedaży, z którego chcą skorzystać.

2. Na żądanie: Podobnie do oczekiwań klientów „na żądanie”, z którym mierzą się sprzedawcy, nasi klienci wymagają dostępności przez całą dobę, dokładności informacji o zapasach na poziomie 99,5% i realizacji na czas — wszystko w okienkach dostawy od dwóch do czterech godzin. Aby zapewnić ten poziom wydajności, dostawcy logistyczni wykorzystują wiele lokalizacji, co pozwala lepiej przydzielać odpowiednie zapasy do poszczególnych zakładów, zapewniać realizację na czas i ograniczać czas potrzebny na wprowadzenie produktu lub usługi na rynek i jednocześnie utrzymać koszty na niskim poziomie. Wielu sprzedawców poszukuje obecnie technologii i partnerów logistycznych, aby móc szybko i tanio dostarczać towary na żądanie do klientów.

3. Dostęp do danych w czasie rzeczywistym: W branży logistycznej często czas dostawy wynosi poniżej czterech godzin, a okienka dostawy poniżej dziesięciu minut i to zwykle do lokalizacji zdalnych. Podgląd w czasie rzeczywistym ruchu tych części i usług może poprawić wydajność każdej firmy, nawet sprzedawcy detalicznego. Razem z naszym partnerem Apex Supply Chain Technologies mamy zarówno oprogramowanie, jak i sprzęt niezbędne do zapewnienia dostępu do tych danych w czasie rzeczywistym dla logistyki i sprzedawców. Wdrożenie strategii, która pozwoli wykorzystać wielkie dane do zapewnienia szerszego wglądu, umożliwia nam lepszą optymalizację łańcuchów dostaw naszych klientów, a jednocześnie obniżyć koszty. Sprzedawcy mogą uzyskać te same korzyści.

Jim Adams jest wiceprezesem i dyrektorem ds. operacyjnych w firmie Choice Logistics 

O Autorze

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę