Wgłębny piec do azotowania dla producenta podzespołów przekładniowych
Producent kluczowych dla lotnictwa masztów wirników, wałów turbin, elementów przenoszących siłę ciągu silników oraz podzespołów o najwyższym znaczeniu dla bezpieczeństwa w instalacjach jądrowych zamówił w Seco/Vacuum, spółce Grupy Seco/Warwick, nowy piec próżniowy do odpuszczania i azotowania w gazie.
Urządzenie będzie wykorzystywane w procesach azotowania i węgloazotowania. Umożliwi obróbkę wsadów o średnicy do 160 cm, głębokości do 444,5 cm i masie niespełna 6 ton. Dzięki niestandardowym parametrom nowego pieca klient znacznie zwiększy swoje możliwości produkcyjne.
Retortowe piece do azotowania Seco/Vacuum osiągają optymalne rezultaty dzięki jednorodnemu grzaniu konwekcyjnemu, precyzyjnym azotowaniu i kontroli amoniaku oraz płukaniu próżniowemu, co pozwala obniżyć koszty obróbki różnych metali. Opatentowana technologia sterowania ZeroFlow jako gaz procesowy wykorzystuje jedynie amoniak, ograniczając zużycie i emisje gazów.
– Niezmiernie cieszy nas współpraca z tym producentem, dzięki której jego kanadyjski zakład zyska najnowocześniejsze technologie azotowania i węgloazotowania. Retortowy piec wgłębny ZeroFlow z płukaniem próżniowym oferuje wyjątkowy proces stworzony przez Seco/Warwick, umożliwiając precyzyjne azotowanie o niższych kosztach i emisjach niż dotychczasowe technologie – powiedział Piotr Zawistowski, dyrektor zarządzający Seco/Vacuum.
Nowy piec wgłębny do azotowania jest znacznie większy od standardowych rozwiązań. Zamówione urządzenie jest o wiele głębsze niż standardowy piec o głębokości 249 cm. Dzięki pracy w zakresie temperatur od 150 do 700°C i jednorodności temperatury sięgającej +/- 5° piec oferuje najniższe zużycie amoniaku na rynku. Wyposażono go w komin z dopalaczem neutralizujący emisję gazów z instalacji, co czyni go najbardziej ekologicznym piecem do azotowania.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Producenci części i wewnętrzne działy obróbki cieplnej w branży turbin lotniczych i stacjonarnych często obrabiają długie wielkogabarytowe podzespoły układu przeniesienia napędu. Piec wgłębny do azotowania Seco/Vacuum z płukaniem próżniowym stanowi nowoczesne rozwiązanie pozwalające osiągnąć precyzyjne azotowanie przy najniższym możliwym poziomie emisji.
Źródło: Seco/Warwick