PKP Cargo SA zakończyło realizację programu zakupu lokomotyw wielosystemowych i wagonów do przewozów intermodalnych. Spółka otrzymała na ten cel dofinansowanie z funduszy unijnych. Spółka wzbogaciła swój tabor o pięć elektrycznych lokomotyw wielosystemowych i 220 wagonów.
Pierwsi pasażerowie podróżowali już w lewitującym systemie Hyperloop. Virgin Hyperloop osiągnął wprawdzie prędkość "zaledwie" 172 km/h, ale ważniejsze jest to, że już tylko krok dzieli nas od wprowadzenia tego rewolucyjnego systemu transportu na szeroką skalę.
Deutsche Bahn wprowadziła pięć pociągów ICE 4 do regularnej jazdy pasażerskiej na trasach między Hamburgiem i Monachium oraz Hamburgiem i Stuttgartem. W 2018 r. flota powiększy się o kolejne 9 pociągów. Docelowo do końca 2023 r. po niemieckich torach będzie jeździć aż 119 superszybkich pociągów ICE 4.
Rośnie zainteresowanie technologią hyperloop. Jest ona aż czterokrotnie bardziej opłacalna niż inwestycja w koleje dużych prędkości. Szkopuł w tym, że nowy superszybki środek transportu, jakim jest hyperloop, nie wyszedł jeszcze poza fazę testową.
Chcesz otrzymać nasze czasopismo?