BASF - nowy zakład produkcyjny

BASF przeznaczy około 7 mln euro na rozszerzenie i zoptymalizowanie procesu produkcji żywic w swojej placówce w Münster.

Żywica jest ważnym półproduktem niezbędnym podczas produkcji wszystkich materiałów lakierniczo-malarskich. Zwiększenie zdolności produkcyjnych jest częścią planów rozwoju firmy. „Dzięki tej inwestycji chcieliśmy przede wszystkim poprawić konkurencyjność fabryki w Münster” – wyjaśnił dr Walter Jouck, szef jednostki BASF Operations Coatings Europe. „Doświadczenie w dziedzinie produkcji żywic stanowi naszą przewagę konkurencyjną, a poprzez zwiększenie zdolności produkcyjnych w zakresie żywic dostosowujemy się do zachodzących zmian na rynku. Będziemy mogli poprawić elastyczność dla naszych klientów, szczególnie z sektora motoryzacyjnego.”

Poczynione inwestycje przyczynią się do zwiększenia zdolności produkcyjnych, a dzięki poprawie technologii grzewczej, wpłyną również na ograniczenie szkodliwego wpływu na środowisko. Zużycie energii potrzebnej do wytworzenia ciepła oraz wydzielanie gazów spalinowych zostanie zredukowane.

Prace modernizacyjne mają zostać ukończone w 2016 roku. Obecnie firma BASF buduje również nowy zakład produkcji żywic w Szanghaju w celu zaspokojenia rosnących potrzeb na rynku samochodowych powłok lakierniczych OEM w regionie Azji i Pacyfiku. Żywice produkowane przez BASF są integralnymi składnikami przemysłowych i motoryzacyjnych powłok OEM oraz samochodowych produktów lakierniczych. Jako środki wiążące poprawiają adhezję, nadają połysk oraz zwiększają odporność na zarysowania powłoki. Żywice stanowią również ochronę przed korozją zapewniając odporność na warunki atmosferyczne produktów BASF.

Więcej o firmie na stronie: http://www.basf-coatings.com/.

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę