Dassault Systèmes na targach Hannover Messe

Dassault Systèmes na targach Hannover Messe Dassault Systèmes

Na tegorocznych targach Hannover Messe, które odbędą się w dniach 22-26 kwietnia 2024 r., Dassault Systèmes zaprezentuje, jakie znaczenie dla globalnej konkurencyjności przedsiębiorstw przemysłowych mają wirtualne bliźniaki i automatyzacja oparta na robotach. Jest to ważny temat zwłaszcza w kontekście luki kompetencyjnej i niedoborów pracowników na rynku. W hali 17 na stoisku E16 Dassault Systèmes zademonstruje na platformie 3Dexperience korzyści płynące z kompleksowej cyfryzacji, a wspólnie z partnerem Omron, jedną z wiodących na świecie firm zajmujących się automatyzacją, zaprezentuje integrację autonomicznych robotów mobilnych (AMR).

Powiązane firmy

Dassault Systemès Sp. z o.o.

W ramach pokazu z Omron zaprezentowana zostanie m.in. powłoka administracyjna (Asset Administration Shell, AAS) opracowana przez Industrial Digital Twin Association (IDTA) do wspierania zgodnej ze standardami wymiany danych w obszarze produkcji. Zwiedzający będą mogli także poznać interakcję AAS z platformą 3Dexperience na przykładzie elastycznego zakładu produkcyjnego. Ta współpraca ma na celu optymalizację łańcuchów wartości i tworzenie nowych modeli biznesowych, a także aktywne promowanie standaryzacji cyfrowego krajobrazu przemysłowego.

Wirtualne bliźniaki upraszczają procesy produkcyjne

Podczas prezentacji Dassault Systèmes i Omron udostępniona zostanie hala produkcyjna z mobilnymi, autonomicznymi robotami, a także cztery stacje robocze procesu produkcyjnego. Na stoisku firmy, osoby decyzyjne i managerowie branży przemysłowej będą mogli przekonać się, w jaki sposób wirtualne bliźniaki upraszczają proces od planowania fabryki do jej uruchomienia, a także zwiększają wydajność i elastyczność. Dzieje się to poprzez:

  • Planowanie systemu w fazie przedsprzedażowej: Linie produkcyjne można z wyprzedzeniem zaplanować w wymiarze 3D na platformie 3Dexperience. Pozwala to upewnić się, że nowe maszyny i roboty mobilne pasują do układu i są optymalnie rozmieszczone, np. pod względem zasilania i ścieżek poruszania się po zakładzie. Wykorzystanie wirtualnego bliźniaka zwiększa również elastyczność i wydajność dzięki możliwości symulacji robotów oraz projektowaniu nowych przepływów pracy. 
  • Wirtualne uruchomienie: Aby zapewnić płynną integrację, przepływy pracy mogą być z wyprzedzeniem symulowane wirtualnie, a różne scenariusze testowane jeszcze przed fizycznym uruchomieniem. Umożliwia to identyfikację wąskich gardeł oraz błędów w procesie sterowania już na wczesnym etapie. Firmy zyskują na krótszym czasie instalacji i wydajnych procesach. 
  • Zarządzanie: Im większa flota robotów mobilnych, tym bardziej złożone staje się monitorowanie i zarządzanie operacjami. Wirtualny bliźniak na platformie 3DEXPERIENCE służy jako centrum sterowania i umożliwia kompleksowy przegląd, łącząc w czasie rzeczywistym dane operacyjne, takie jak kluczowe wskaźniki wydajności oraz informacje o materiałach.
  • Obsługa posprzedażowa: Wirtualny bliźniak, dzięki indywidualnemu dostosowaniu do wymagań klienta, ułatwia opartą na danych, zrównoważoną i predykcyjną konserwację. Dane z czujników są analizowane przy użyciu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w celu wykrywania i usuwania potencjalnych awarii na wczesnym etapie. Możliwe jest również proaktywne planowanie konserwacji w celu zminimalizowania przestojów, a także integracja z technologią rozszerzonej rzeczywistości (augmented reality). Rzeczywiste środowisko jest widoczne w sposób kompleksowy i nieograniczony, a dodatkowe wirtualne informacje - w postaci powiększonego okna podglądu - są wyświetlane na obrazie z kamery tabletu PC lub smartfona. Umożliwia to precyzyjną diagnozę i skraca czas naprawy.

Źródło: Dassault Systèmes 

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę