Dźwignie mimośrodowe LAC w składanym rowerze elektrycznym Rakso
Składane rowery nie są niczym nowym. Starsze pokolenia pamiętają popularne swojego czasu w naszym kraju modele Wigry 3 lub małe składaki z Chin. Młodsi mają do dyspozycji znacznie większy wybór. Wśród dostępnych obecnie modeli na wyróżnienie zasługuje polski składany rower xBike Raxo produkowany w Gliwicach przez firmę Rakso. Stylizowany na Supermoto, daje nowe, oryginalne spojrzenie na składaki. W dodatku jest elektryczny. Ale to co najbardziej przykuwa naszą uwagę, to proste rozwiązanie oparte na elemencie z oferty Elesa+Ganter, które umożliwia szybkie złożenie konstrukcji roweru.
Przy pierwszym spojrzeniu na rower nie domyślimy się, że jego konstrukcja składa się w wygodny sposób. Wprawne oko zauważy co prawda, że jest to rower elektryczny (silnik w tylnym kole). Jednak dopiero z bliska można zauważyć jeden niecodzienny element w rowerze. Jest nim tworzywowa, zaciskowa dźwignia mimośrodowa LAC. umieszczona przy tylnym amortyzatorze. Zacisk LAC po zwolnieniu uwalnia amortyzator, a tym samym daje pełny zakres ruchu tylnego wahacza. Pozwala to schować tylne koło pod ramą roweru. Wystarczy teraz ściągnąć przednie koło i rower jest w pełni złożony. Proces składania roweru trwa dosłownie kilkanaście sekund, a wszystko dzięki tworzywowej dźwigni mimośrodowej LAC.
– Dostępne w naszej ofercie dźwignie mimośrodowe LAC. to efekt współpracy z wieloma producentami różnego typu urządzeń i przypatrywania się im potrzebom. Dzięki takiemu podejściu byliśmy w stanie zaproponować świetne rozwiązanie umożliwiające szybkie mocowanie, które nie wymaga obrotu wokół osi śruby. Dodatkowo wykonanie LAC-R z podkładką regulacyjną pozwala ustawić ramię dźwigni w żądanym kierunku – powiedział Filip Granowski, dyrektor zarządzający Elesa+Ganter Polska.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
System składania koła w osi poziomej względem tradycyjnych rowerów składanych w osi pionowej (łamanie ramy w bok) wyeliminował najsłabszy punkt konstrukcyjny roweru składanego. Ma to także ogromny wpływ na gabaryty. Łatwiej taki rower spakować np. do bagażnika samochodu. Aluminiowa konstrukcja i wysokiej klasy części zredukowały wagę do 21,5 kg. Dla roweru elektrycznego jest to bardzo dobry wynik. xBike w pozycji do jazdy ma wielkość pełnowymiarowego roweru. Rzucają się za to w oczy 20-calowe koła na grubych oponach. Pełna amortyzacja tył i przód, sprytnie wkomponowana, wyciągana bateria o pojemności do 17,5Ah oraz ciekawa kolorystyka sprawia, że xBike od firmy Rakso to produkt o wysokiej jakości.
Źródło: Elesa+Ganter