Fabryka John Deere z nową elektryczną kolejką podwieszaną do przenośnika kabin
Dzięki kompleksowej ofercie usług SEW-Eurodrive oraz nowym elektrycznym kolejkom podwieszanym typu EMS safety firma John Deere w krótkim czasie podniosła stan techniczny swojego przenośnika kabin do poziomu zgodnego z aktualnym standardem bezpieczeństwa.
Co należy zrobić, jeżeli w dziale montażu system transportowy przenośnika kabin się zestarzał? W zakładzie produkcji ciągników w Mannheim należącym do producenta maszyn rolniczych John Deere stwierdzono, że stara instalacja musi jak najszybciej zostać zastąpiona nową. Dzięki modernizacji elektrycznej kolejki podwieszanej MAXOLUTION EMS safety przenośnik kabin firmy John Deere wyposażony jest obecnie w najnowsze rozwiązania dostępne na rynku – od napędu poprzez elektronikę aż po technikę bezpieczeństwa pracy.
Kluczowe elementy modernizacji produkcji ciągników z nowym systemem transportowym do przenośnika kabin:
• utrzymanie 3-minutowego taktu produkcyjnego w zakładzie John Deere w takcie 3-minutowym;
• proste projektowanie linii;
• utrzymanie dotychczasowego systemu szyn;
• całościowa modernizacja działu montażu silników w przeciągu dwóch tygodni;
• całościowa modernizacja elektroniki;
• bezpieczny transport kabin od punktu ich dostarczenia aż do miejsc montażowych;
• bezpieczna praca pod zawieszoną kabiną;
• niezawodne i bezpieczne podnoszenie i opuszczanie;
• technika bezpieczeństwa w dziale montażu powinna zostać aktualizowana do najnowszego poziomu wiedzy;
• wysoka jakość technologii i serwisu;
• szybka dostępność części zamiennych;
• stała kontrola i diagnostyka instalacji.
W zakresie modernizacji systemu przenośnikowego dla kabin w zakładach John Deere zastosowanie znajduje prawie całe portfolio produktów z rodziny MAXOLUTION firmy SEW-Eurodrive: od motoreduktorów poprzez falowniki i technikę sterowania aż po elementy techniki bezpieczeństwa:
• 7 elektrycznych kolejek podwieszanych wyposażonych w rozwiązania systemu MAXOLUTION EMS safety;
• technika napędowa, która wymaga niewiele miejsca i jest odporna na wibracje;
• motoreduktory walcowo-stożkowe ze specjalnym sprzęgłem na stopniu wyjściowym, dostosowane do prędkości przenośnika oraz ciężaru kabin;
• wielokrotnie redundantne systemy bezpieczeństwa, wspierające operatora w trakcie pracy pod zawieszonym ładunkiem;
• sterowanie bezpieczeństwa MOVISAFE typu PFF-HM31 umożliwia prędkość zależną od pozycji oraz komunikację;
• jeden decentralny falownik MOVIPRO do sterowania napędami, pozycjonowania oraz kontroli zawieszki o mocy 11 kW pozwalający na uruchomienie dwóch napędów 5,5 kW w trybie pracy grupowej kontroler MOVIFIT zasilający silnik jazdy 0,55 kW;
• Oprogramowanie systemu MOVIVISION dla łatwiejszego wizualizacji, uruchomienia wizualizacji, stałej kontroli i diagnostyki wraz z monitorowaniem stanu w trakcie trwania produkcji.
Źródło: SEW-Eurodrive