W piecu Grupy Seco/Warwick powstaną prototypy przekładni do pojazdów elektrycznych

Grupa Seco/Warwick zaangażowana w elektromobilność Seco/Warwick

Jeden z największych producentów pojazdów elektrycznych zamówił dwukomorowy piec CaseMaster Evolution. Zostanie on wykorzystany w laboratorium badawczo-rozwojowym do niskociśnieniowego nawęglania (LPC) i hartowania w oleju prototypowych przekładni.

Dotychczas producent pojazdów elektrycznych zlecał tę usługę na zewnątrz, korzystając z lokalnych hartowni usługowych. Wyzwaniem tej współpracy było unikanie opóźnień w terminach realizacji usługi. Aby zyskać kontrolę nad całym procesem produkcyjnym, klient zdecydował się na zakup pieca próżniowego CaseMaster Evolution. Partner spodziewa się, że możliwość obróbki cieplnej we własnym zakładzie przyspieszy rozwój nowych produktów i uniezależni produkcję od wpływu czynników zewnętrznych.

Powiązane firmy

SECO/WARWICK S.A.

Piec CaseMaster Evolution

Seco/Vacuum, spółka należąca do Grupy Seco/Warwick, dostarczy piec CaseMaster Evolution (CMe), z roboczą strefą grzejną o wymiarach 400x400x600mm i ładownością 200 kg. Model CMe-D ma oddzielną komorę grzejną, w której produkt jest nagrzewany i nawęglany oraz komorę hartowniczą, w której wsad zanurza się w oleju w celu szybkiego hartowania. Komory są szczelnie oddzielone.

Dwukomorowy piec próżniowy CMe-D jest dla branży motoryzacyjnej piecem pierwszego wyboru w zakresie niskociśnieniowego nawęglania próżniowego (LPC). Piec jest bardzo wydajny i umożliwia uzyskanie detali wysokiej jakości utrzymując jednocześnie niskie koszty produkcji. Testowanie procesów w konfiguracji laboratoryjnej pozwali partnerowi przejść od produkcji pilotażowej do produkcji seryjnej.

Nie jest to pierwsza współpraca tego producenta elektrycznych pojazdów z Seco/Warwick. Grupa współpracowała już globalnie z tym partnerem przy kilku innych projektach, w tym dostarczała kilka linii do lutowania w atmosferze ochronnej (CAB) do jego fabryki w Chinach. Urządzenia te służą do produkcji wymienników ciepła akumulatorów pojazdów elektrycznych. Partner zamawiał także urządzenia do obróbki cieplnej i azotowania form narzędziowych i matrycowych w południowo-zachodnich Stanach Zjednoczonych, wykorzystywanych do produkcji podwozi samochodowych.

– Łączy nas silne partnerstwo, ponieważ zrealizowaliśmy szereg bardzo udanych dostaw pieców do obróbki cieplnej, które zapewniają szeroką gamę procesów w zakładach klienta na całym świecie. Wraz z naszą globalną firmą macierzystą, Seco/Warwick, nie tylko zapewniamy partnerowi wysoki poziom usług, ale posiadamy też międzynarodowy zasięg, mogą wspierać klientów na całym świecie – powiedział Piotr Zawistowski, dyrektor zarządzający Seco/Vacuun.

Zaawansowana i elastyczna technologia

Zakres obecnego zamówienia obejmuje piec CMe-D, ładowarkę pieca, stopowe oprzyrządowanie, zamknięty obieg wody chłodzącej oraz montaż.

Komora olejowa jest wyposażona w system mieszania oleju, który zapewnia równomierny przepływ cieczy w całym wsadzie w celu zmniejszenia zniekształceń. FineCarb, niskociśnieniowy proces nawęglania wykorzystuje acetylen do nawęglania części, zapewniając najwyższą powtarzalność i równomierność.

Piec jest również wyposażony w grzanie konwekcyjne oraz opcję chłodzenia gazowego, co czyni go bardzo elastycznym, umożliwiając klientowi przeprowadzanie szerokiego zakresu procesów obróbki cieplnej dostosowanej do potrzeb.

Źródło: Seco/Warwick

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 5-6/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę