Marek Janke nowym wiceprezesem zarządu Paged Morąg
Paged Morąg, producent sklejki oraz innowacyjnych rozwiązań drewnopochodnych, ogłasza powołanie Marka Janke na stanowisko wiceprezesa zarządu. 1 czerwca 2024 r. Marek Janke objął również funkcję Chief Transformation Officer (CTO) w Paged Morąg oraz Paged Pisz. Marek Janke związany jest z firmą Paged od 1 lutego 2024 r., kiedy rozpoczął pracę jako dyrektor sprzedaży i marketingu (CCO) w funkcji członka zarządu Paged Morąg. W swojej nowej roli wiceprezesa, Marek Janke będzie także zarządzał innowacjami i technologią jako członek zarządu Paged LabTech, aby produkty Grupy jeszcze lepiej odpowiadały na potrzeby poszczególnych rynków.
Pierwszym zadaniem Marka Janke jako Wiceprezesa będzie opracowanie i wdrożenie strategii transformacji organizacyjnej dla spółek sklejkowych i koncentracja na poprawie efektywności oraz wzroście przychodów i zysków firmy. Marek pracuje także z całym zarządem nad nowym modelem operacyjnym, który wzmocni pozycję firmy i wprowadzi ją na nowe rynki z wysokomarżowymi produktami, co w obecnym otoczeniu, na który duży wpływ ma import nielegalnej sklejki z Rosji i Białorusi oraz spadek koniunktury w krajach Europy Zachodniej, będzie ważnym elementem rozwoju spółek Grupy Paged.
– Rynek sklejki jest dziś bardzo trudny, głównie za sprawą nieuczciwej konkurencji i spowolnienia na podstawowych rynkach zbytu. Na szczęście Paged ma olbrzymie niewykorzystane możliwości w obszarze sprzedaży, głównie dzięki swoim szerokim możliwościom produkcyjnym oraz innowacjom realizowanym w Paged LabTech – najnowocześniejszym centrum badawczo-rozwojowym w branży na świecie. Zdefiniowaliśmy kilka kierunków rozwoju i dźwigni wzrostu. Wychodząc od nowej segmentacji rynku, opracowaliśmy rozszerzenie asortymentu pod konkretne branże, w których występuje największy potencjał wzrostu marży – powiedział Marek Janke.
Marek Janke to menedżer z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu rozwojem dużych firm i grup kapitałowych z różnych branż. Przed dołączeniem do Paged pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu TradeBridge, gdzie odpowiadał za handel i operacje podległych spółek. Jego bogate doświadczenie obejmuje handel międzynarodowy, wprowadzanie produktów na rynek oraz marketing. W latach 2013–2015 pełnił funkcję wiceprezesa zarządu w Impel Security Polska. W latach 2004–2013 zarządzał globalną sprzedażą, logistyką i marketingiem w Barlinek jako dyrektor handlowy oraz członek zarządu. Wcześniej był Dyrektorem ds. Rozwoju Biznesu w IQFM, wprowadzając na polski rynek takie marki jak BAT, Ferrero, Absolut czy Pillsbury.
Marek Janke jest absolwentem Akademii Morskiej w Szczecinie, Executive MBA na Erasmus Rotterdam University oraz programu Post-MBA w Swiss Business School.
Źródło: Grupa Paged