Marek Janke nowym wiceprezesem zarządu Paged Morąg

Marek Janke nowym Wiceprezesem Zarządu Paged Morąg Paged Morąg

Paged Morąg, producent sklejki oraz innowacyjnych rozwiązań drewnopochodnych,  ogłasza powołanie Marka Janke na stanowisko wiceprezesa zarządu. 1 czerwca 2024 r. Marek Janke objął również funkcję Chief Transformation Officer (CTO) w Paged Morąg oraz Paged Pisz. Marek Janke związany jest z firmą Paged od 1 lutego 2024 r., kiedy rozpoczął pracę jako dyrektor sprzedaży i marketingu (CCO) w funkcji członka zarządu Paged Morąg. W swojej nowej roli wiceprezesa, Marek Janke będzie także zarządzał innowacjami i technologią jako członek zarządu Paged LabTech, aby produkty Grupy jeszcze lepiej odpowiadały na potrzeby poszczególnych rynków.

Pierwszym zadaniem Marka Janke jako Wiceprezesa będzie opracowanie i wdrożenie strategii transformacji organizacyjnej dla spółek sklejkowych i  koncentracja na poprawie efektywności oraz wzroście przychodów i zysków firmy. Marek pracuje także z całym zarządem nad nowym modelem operacyjnym, który wzmocni pozycję firmy i wprowadzi ją na nowe rynki z wysokomarżowymi produktami, co w obecnym otoczeniu, na który duży wpływ ma import nielegalnej sklejki z Rosji i Białorusi oraz spadek koniunktury w krajach Europy Zachodniej, będzie ważnym elementem rozwoju spółek Grupy Paged.

Rynek sklejki jest dziś bardzo trudny, głównie za sprawą nieuczciwej konkurencji i spowolnienia na podstawowych rynkach zbytu. Na szczęście Paged ma olbrzymie niewykorzystane możliwości w obszarze sprzedaży, głównie dzięki swoim szerokim możliwościom produkcyjnym oraz innowacjom realizowanym w Paged LabTech – najnowocześniejszym centrum badawczo-rozwojowym w branży na świecie. Zdefiniowaliśmy kilka kierunków rozwoju i dźwigni wzrostu. Wychodząc od nowej segmentacji rynku, opracowaliśmy rozszerzenie asortymentu pod konkretne branże, w których występuje największy potencjał wzrostu marży – powiedział Marek Janke.

Marek Janke to menedżer z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu rozwojem dużych firm i grup kapitałowych z różnych branż. Przed dołączeniem do Paged pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu TradeBridge, gdzie odpowiadał za handel i operacje podległych spółek. Jego bogate doświadczenie obejmuje handel międzynarodowy, wprowadzanie produktów na rynek oraz marketing. W latach 2013–2015 pełnił funkcję wiceprezesa zarządu w Impel Security Polska. W latach 2004–2013 zarządzał globalną sprzedażą, logistyką i marketingiem w Barlinek jako dyrektor handlowy oraz członek zarządu. Wcześniej był Dyrektorem ds. Rozwoju Biznesu w IQFM, wprowadzając na polski rynek takie marki jak BAT, Ferrero, Absolut czy Pillsbury. 

Marek Janke jest absolwentem Akademii Morskiej w Szczecinie, Executive MBA na Erasmus Rotterdam University oraz programu Post-MBA w Swiss Business School.

Źródło: Grupa Paged

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 7-8/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę