Nagrodzono amerykańską ekspansję Grupy Seco/Warwick
Seco/Warwick, czyli polska firma z amerykańskimi korzeniami, została nagrodzona podczas jednego z najważniejszych wydarzeń podsumowujących współpracę gospodarczą na linii USA – Europa Środkowo-Wschodnia: „USA – Central Eastern Europe Investment Summit & Awards”. Nagrodę w kategorii „Najbardziej udana ekspansja” odebrał Sławomir Woźniak, prezes Grupy Seco/Warwick.
Był to już czwarty, coroczny szczyt inwestycyjny na linii USA – Europa Środkowo-Wschodnia. Na liście finalistów znalazło się 67 firm, które rywalizowały w kilku kategoriach, a zwycięzcami, obok Seco/Warwick, zostali m.in.: Pratt-Whitney, Santander Bank czy Kimberly-Clark. Seco/Warwick to globalna firma zajmująca się tworzeniem urządzeń do obróbki cieplnej metali, tj. pieców przemysłowych. Dotychczas spółki Grupy zrealizowały ponad 4000 dostaw urządzeń dla kluczowych i strategicznych przemysłów (motoryzacja, lotnictwo, przemysł zbrojeniowy, branża energetyczna) z 70 krajów. Ponad 80% rozwiązań Seco/Warwick trafia na rynki zagraniczne, z czego udział sprzedaży na rynku północnoamerykańskim wynosi średnio 30%.
Firma z tradycjami
Seco/Warwick ma korzenie w amerykańskiej spółce Warwick, która powstała blisko 100 lat temu. W 1991 r. powstała polsko-amerykańska spółka joint venture, która zapoczątkowała nowy rozdział w jej historii. Dziś Seco/Warwick to jeden z 5 największych na świecie producentów urządzeń do obróbki cieplnej metali. Ekspansja na amerykańskim rynku przypadała na lata 2005-2017, rozpoczynając od przejęcia 100% udziałów spółki matki, później kupując spółkę Retech oraz powołując do życia nową firmę SVT (Seco/Vacuum Technologies), która po 4 latach działania w USA, jest jednym z liderów rozwiązań próżniowych na kontynencie północnoamerykańskim.
– Nagroda „USA – Central Eastern Europe Investment Summit & Awards” w kategorii „Najbardziej udana ekspansja” bardzo nas cieszy, bo pokazuje, że wybraliśmy właściwą drogę rozwoju – komentuje Sławomir Woźniak, prezes Grupy Seco/Warwick. – Rynek amerykański to ważny sprzedażowo obszar, stąd obecność dwóch spółek córek, SVT i Retech. Postawiliśmy na ten region, a nasze piecie pracują w największych amerykańskich spółkach zajmujących się tak strategicznymi dziedzinami jak: obronność, lotnictwo czy motoryzacja. Obecny portfel zamówień wskazuje, że udział w rynku północnoamerykańskiego będzie w tym roku znacznie wzrastał i w kolejnych okresach wyniesie ponad 30%.
Na sukces firmy pracuje ponad 700 osób na całym świecie, z czego blisko 100 pracujących w oddziale w Buffalo (stan Nowy Jork), gdzie powstała nowa siedziba Retech z powierzchnią ponad 4,500 m2. To przestrzeń dla 80 osób, nowego działu B+R, a sąsiedztwo uczelni inżynieryjnych i technicznych, co oznacza więcej możliwości. Amerykańska część Grupy Seco/Warwick – Retech - dwukrotnie w ciągu 58 lat działalności przenosiła swoją siedzibę. Zaczynała działalność, zatrudniając zaledwie kilka osób, dziś może pochwalić się 60-osobowym zespołem.
– Ostatni rok to dla nas czas bardzo dynamicznego rozwoju. Nowa siedziba dała poważny impuls do dalszej, aktywnej pracy i poszukiwaniu nowych możliwości. Bardzo istotną rolę pełni u nas dział badawczo-rozwojowy, który w całości jest skupiony na poszukiwaniu nowych rozwiązań technologicznych w obszarze metalurgii próżniowej, które zaspokoją potrzeby naszych klientów. To wspaniałe, że możemy być częścią wielkich amerykańskich projektów z branży lotniczej, motoryzacyjnej, czy energetycznej. Popularność pieców VIM i wzrost znaczenia metalurgii próżniowej, jest konsekwencją ciągle zmieniających się potrzeb produkcyjnych lotnictwa. Najnowocześniejsze silniki odrzutowe wykorzystują zaawansowane łopatki odlewane w technologii monokrystalicznej w naszych piecach. Przyszłość Retecha i Seco/Warwick wygląda bardzo obiecująco – powiedział Earl Good, dyrektor zarządzający w Retechu, spółce należącej do Grupy Seco/Warwick.
W gronie szanowanych marek
Wśród trzynastu tegorocznych zwycięzców znalazły się takie marki jak: Santander, Pratt & Whitney, Kimberly-Clark czy innowacyjna, medyczna firma Novavax. Laureatów poszczególnych kategorii wybierało jury składające się z 36 przedstawicieli międzynarodowych stowarzyszeń biznesowych, tj.: Baltic American Chamber of Commerce, Polish Candian Chamber of Commerce, ACEBA czy US-Poland Business Council.
– Znalezienie się w gronie tak szanowanych marek jest dla nas zaszczytem. Nagroda za „Najbardziej udaną ekspansję na amerykańskim rynku” cieszy, ponieważ jest to rynek rozwinięty w wysokim stopniu, nasycony i bardzo dojrzały, a z drugiej strony ceniący odwagę i innowacje. Seco/Vacuum to ma i pnie się w górę, a co ważne: co roku zdobywa większy kawałek tego amerykańskiego tortu. Nie zamierzamy się zatrzymywać, stąd wprowadzanie przełomowych innowacji jak; 4DQuench czy SuperIQ. Zdobywamy rynek ponieważ potrafimy szybko i profesjonalnie sprostać indywidualnym potrzebom, dostarczając jednocześnie najbardziej niezawodne technologie dostępne na rynku – podsumował Piotr Zawistowski, dyrektor zarządzający Seco/Vacuum, spółki należącej do Grupy Seco/Warwick.
Tom Barnhardt, dyrektor CEE Business Media, przyznaje, iż cieszą się, że Seco/Warwick zdobyło główną nagrodę w kategorii „Najbardziej udana ekspansja do Ameryki Północnej” na gali USA-CEE Investment Awards. Jury zwróciło uwagę na rzadko spotykane na rynku „odwrotne przejęcie” w historii Seco/Warwick. Historia ta została także doceniona w głosowaniu publiczności. Nagroda w kategorii “Najbardziej udana ekspansja na amerykańskim rynku” świadczy o niespotykanym sukcesie i dość rzadkiej jednak w Polsce sytuacji, gdy lokalna, polska firma osiąga tak dynamiczny rozwój międzynarodowy. Wiele wskazuje na to, że następne lata na rynku amerykańskim będą równie udane dla tamtejszych spółek Grupy Seco/Warwick.
Źródło: Seco/Warwick