Nowa generacja płynów chłodzących w technologii zanurzeniowej do centrów danych

Generacja płynów chłodzących w technologii zanurzeniowej Castrol

Marka Castrol dołączyła do programu partnerskiego szwedzkiego instytutu badawczego RISE, aby przyśpieszyć badania i rozwój nowej generacji płynów chłodzących w technologii zanurzeniowej do zastosowań w centrach danych.

Dołączając do programu partnerskiego RISE, Castrol chce połączyć swoją wiedzę fachową w zakresie płynów, materiałoznawstwa i zarządzania ciepłem z nowoczesnym środowiskiem testowym i możliwościami badawczymi instytutu RISE, aby wspierać dalszy rozwój linii jednofazowych płynów chłodzących w technologii zanurzeniowej Castrol ON, jednocześnie przyspieszając rozwój tych technologii wraz z innymi partnerami biorącymi udział w projekcie. 

Chłodzenie zanurzeniowe polega na zanurzeniu serwera i sprzętu IT w nieprzewodzącej cieczy dielektrycznej. W porównaniu z konwencjonalnymi metodami chłodzenia technologia zanurzeniowa może pomóc obniżyć zużycie energii i wody potrzebnych do chłodzenia serwerów i umożliwia ponowne wykorzystanie części ciepła odpadowego. 

Chłodzenie zanurzeniowe to szybko rozwijający się obszar innowacji, którego siłą napędową jest globalna potrzeba optymalizacji wydajności i zużycia energii w najbardziej nowoczesnych centrach danych na świecie. Poprzez tę współpracę Castrol i RISE przyspieszą opracowywanie płynów chłodzących w technologii zanurzeniowej i będą rozwijać wiedzę naukową w tym zakresie, która pomoże rozwiązać problemy nowej generacji sprzętu informatycznego – wyjaśnia Rebecca Yates, wiceprezes ds. zaawansowanych środków smarnych w bp Technology.

Chcemy stanąć na czele technologii centrów danych przy współpracy z przedstawicielami z branży. Program partnerski pomoże nam nawiązać dialog i umożliwi dwustronną współpracę. W ten sposób możemy pracować nad świadomym przywództwem z naszymi partnerami – dodaje Tor Björn Minde, dyrektor centrum danych ICE w RISE.

Źródło: Castrol

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 11–12/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę