Nowe podejście rządu do innowacji

Thinkstock.com

Wiceminister wziął udział w sesji plenarnej „Nauka w służbie innowacyjności”. W swoim wystąpieniu podkreślił, że rozwój innowacyjności polskich firm jest jednym z filarów planu na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, który w połowie lutego przedstawił wicepremier Morawiecki. 

Plan zakłada m.in. przygotowanie przez rząd nowej ustawy o innowacyjności w pierwszej połowie 2017 r., reformę instytutów naukowo-badawczych tak, aby ich infrastruktura i zasoby pracowały dla gospodarki oraz wdrożenie programu Start in Poland, który pozwoli przełamać bariery komercjalizacji innowacyjnych rozwiązań stworzonych przez start-upy.

Plan na rzecz odpowiedzialnego rozwoju zakłada, że w 2020 r. nakłady na badania i rozwój (B+R) w Polsce będą wynosić 2 proc. PKB, dlatego wiele innowacyjnych projektów może liczyć na dofinansowanie z funduszy unijnych na lata 2014-2020.

- Duży nacisk położymy na stymulowanie nakładów przedsiębiorstw na działalność badawczo-rozwojową. Ze środków europejskich finansowane będą nie tylko badania, ale także wdrożenie ich wyników w działalności firmy - zaznaczył wiceminister Słowik.

Środki na B+R przewidziano w programach Inteligentny Rozwój, Polska Wschodnia oraz regionalnych programach operacyjnych.

Wiceminister podkreślił również, że zmienia się podejście rządu do wsparcia innowacji. - W poprzednich latach rząd wspierał zastosowanie w działalności firm innowacji, które miały postać gotowych rozwiązań, np. zakupionych patentów, licencji lub urządzeń. Teraz stawiamy na kreowanie innowacji, czyli rozwijanie nowych pomysłów od etapu badań – powiedział.

XXIII edycja Welconomy Forum odbyła się w dniach 7-8 marca 2016 r. Ministerstwo Rozwoju reprezentował także wiceminister Jerzy Kwieciński. Forum to spotkanie przedstawicieli świata polityki, biznesu i nauki, którzy wspólnie podsumowują najważniejsze wydarzenia mijającego roku i dyskutują o bieżących kwestiach nurtujących opinię publiczną.

Źródło: Ministerstwo Rozwoju

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 3/2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę