Nowy szef Bombardiera na Polskę

Marcin Kowalczyk został mianowany szefem Ekosystemu Europa Wschodnia i WNP w Bombardier Transportation. Pełniąc tę funkcję Marcin Kowalczyk będzie odpowiedzialny za sprzedaż, strategię rynkową oraz działania związane z rozwojem biznesu w Polsce oraz krajach Europy Wschodniej.
Nominacja ta stanowi ważny krok w kierunku budowania zrównoważonego biznesu i podnoszenia konkurencyjności firmy w tym strategicznym regionie.
- Dla Bombardier Transportation Europa Wschodnia stanowi jeden z najważniejszych rynków. Kładziemy duży nacisk na rozwój naszych fabryk, zlokalizowanych w tej części Europy oraz wzmacnianie naszej technologicznej i przemysłowej obecności - powiedział Michael Fohrer, prezydent Bombardier Transportation na Europę Środkową i Wschodnią, Rosję, Kraje WNP, Chiny i Izrael. - Marcin wnosi szerokie, międzynarodowe doświadczenie w branży kolejowej. Posiada wysokie kwalifikacje i kompetencje, dzięki czemu jest właściwą osobą, która z sukcesem poprowadzi naszą działalność związaną z taborem szynowym w Polsce i Europie Wschodniej.
W trakcie swojej 36-letniej kariery Marcin Kowalczyk zdobywał międzynarodowe doświadczenie zarządzając firmami produkcyjnymi w Polsce, Czechach, Chinach, Niemczech, Rosji oraz Nigerii. Był między innymi prezesem i dyrektorem generalnym firmy Axtone, czołowego producenta komponentów dla pojazdów szynowych, pełnił również szereg funkcji w spółkach Grupy ABB. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i posiada tytuł magistra ekonomii.
Bombardier jest największym międzynarodowym inwestorem w branży transportu kolejowego w Polsce. Obecnie w zakładach koncernu w Katowicach, Łodzi, Warszawie i Wrocławiu pracuje ponad 2000 osób. Szeroki zakres działalności firmy obejmuje produkcję nadwozi lokomotyw, regionalnych pociągów pasażerskich, pociągów dużych prędkości, produkcję ram wózków, projektowanie i produkcję systemów sterowania i kierowania ruchem kolejowym, produkcję aparatury elektrycznej, jak również serwis utrzymania pojazdów szynowych oraz systemów SRK.
Źródło: Bomabardier