O cyfrowym przyspieszeniu w polskiej gospodarce - konferencja „Nowy Przemysł 4.0”

Konferencja „Nowy Przemysł 4.0” jesienią w Katowicach Grupa PTWP

Ruszyła rejestracja na konferencję „Nowy Przemysł 4.0“ – wydarzenie towarzyszące Międzynarodowym Targom Obrabiarek, Narzędzi i Technologii Obróbki TOOLEX. Będzie ona okazją do przyjrzenia się zmianom, wyzwaniom i prognozom dla przemysłu w Polsce, w kontekście przełomowych i futurystycznych technologii oraz ich zastosowania. „Nowy Przemysł 4.0“ odbędzie się 4-5 października br. w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach. 

Podczas konferencji „Nowy Przemysł 4.0” omawiane będą zmiany przemysłu w Polsce, w tym przełomowe i futurystyczne technologie oraz ich zastosowanie. Jej uczestnicy porozmawiają m.in. o tym, jak pokonywać bariery wykorzystywania technologii Przemysłu 4.0 w polskiej gospodarce i czy okres po pandemii, a także niestabilne obecnie otoczenie makroekonomiczne, to dobry czas na przyspieszenie. Zostaną również podjęte tematy czynności, które można i warto automatyzować, oraz adekwatnych dla specyfiki biznesu, elastycznych i perspektywicznych rozwiązań i wyposażania załogi w nowe kompetencje.

 – W tym roku chcemy w dużej mierze skupić się na idei Przemysłu 4.0, czyli szeroko pojętej implementacji zaawansowanych procesów cyfryzacji i digitalizacji w produkcji. Do tematu będziemy chcieli podejść wieloaspektowo, dyskutując o szansach, wyzwaniach i ograniczeniach dla cyfrowego przyspieszenia w polskim przemyśle – mówi Wojciech Kuśpik, prezes Grupy PTWP.

Forma konferencji będzie nowoczesna i urozmaicona – organizatorzy zapewnią uczestnikom multimedialny i bezpośredni kontakt z technologiami, twórcami i użytkownikami, zgodnie z hasłem: „Zobacz i przetestuj – jak technologie Przemysłu 4.0 działają w praktyce”.

Udział w charakterze prelegentów potwierdzili już m.in. Andrzej Cholewa, członek zarządu Track Tec, Andrzej Dulka, prezes Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, Krzysztof Gablankowski, Plant Manager ZF Group, Jarosław Gracel, prezes zarządu Astor, Michał Jarczyński, prezes Arctic Pape, Agnieszka Kania, dyrektor Departamentu Klientów Korporacyjnych ING Lease, Andrzej Korpak, prezes zarządu Stellantis Gliwice, Kinga Marczak, dyrektor ds. sprzedaży Personnel Service, Arkadiusz Mężyk, rektor Politechniki Śląskiej, Agnieszka Politańska, dyrektor personalny, członek zarządu Astor, Katarzyna Sobótka, Head of Emobility Claritas Investments, Robert Stobiński, członek zarządu ds. transformacji cyfrowej Amica, Katarzyna Śledziewska, dyrektor zarządzająca DELab, Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. 

W ramach konferencji rozstrzygnięty zostanie konkurs The Best Of Industry 4.0, w dwóch kategoriach: pierwsza – zakład produkcyjny, czyli gdzie najlepiej realizowane są w praktyce „fabryki przyszłości”, implementujące technologie Przemysłu 4.0; druga – wprowadzenie użytkowników na nowy, wyższy poziom innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Wręczenie nagród, przyznanych przez eksperckie jury składające się z przedstawicieli najnowocześniejszych europejskich firm, odbędzie się podczas wieczornej gali 4 października.

5 października organizatorzy zapraszają także na konferencję „Tech and Job” podejmującą problematykę polskiego rynku pracy inżynierów i specjalistów. Prelegenci omówią aktualne wyzwania w branży m.in.: problem migracji inżynierów, zatrudnienie zagranicznych specjalistów, zastanowią się gdzie szukać przedstawicieli najbardziej poszukiwanych specjalności inżynierskich oraz nad tym, jak wykształcić inżyniera przyszłości.

Uzupełnieniem targów TOOLEX (4-6 października 2022 r. Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach), którym towarzyszy konferencja, będą: sektor olejów, smarów i płynów technologicznych – OILexpo oraz Środowiskowe Seminarium Tribologów na temat tribologii w transporcie kolejowym, a także warsztaty automatyzacji w kontroli produkcji dotyczące skanowania 3D i automatyzacji tego procesu, organizowane przez firmę Lenso. 

Źródło: Grupa PTWP

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę