Oficjalne otwarcie centrum automatyki przemysłowej Showroom 4.0 Mitsubishi Electric

Raven Media

Wczoraj w Balicach pod Krakowem w siedzibie firmy Mitsubishi Electric odbyło się uroczyste otwarcie centrum automatyki przemysłowej Showroom 4.0, w którym można zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami demonstracyjnymi w zakresie automatyzacji produkcji.

Mitsubishi Electric zapewnia kompleksowe rozwiązania w zakresie digitalizacji produkcji, które skupia się na przetwarzaniu brzegowym (z ang. edge computing), pozwalającym na zbieranie i analizę danych z produkcji i wykorzystywanie ich do poprawy jej efektywności w czasie rzeczywistym.

Na całym świecie rewolucja e-Factory właśnie się rozpoczęła. I to było głównym powodem zbudowania nowoczesnego i innowacyjnego centrum automatyki przemysłowej, w którym odwiedzający mogą przenieść się do świata e-Factory.

Wchodząc do Showroomu 4.0, witają nas roboty w niecodziennym wydaniu. „Threerobot” to stacja z trzema przemysłowymi robotami ramieniowymi, które wcielają się w rolę aktorów. Widzowie mogą obejrzeć niezwykły pokaz będący połączniem tańca robotów, dźwięku oraz wizualizacji prezentowanej na monitorach przymocowanych do kiści robotów. Oczywiście poza walorami artystycznymi, stanowisko prezentuje najnowsze trendy w robotyzacji – roboty kolaborujące z wykorzystaniem skanerów bezpieczeństwa oraz funkcjonalności MELFA Safe Plus.

Idąc dalej, widzimy gniazdo zbudowane z robotów i urządzeń skręcających długopisy. Na pierwszy rzut oka wydaje się standardowym procesem produkcji, ale jak się przyjrzymy temu bliżej to jest to coś więcej niż tylko wygrawerowany długopis.

– Klienci chcą otrzymywać coraz bardziej spersonalizowane produkty, dlatego procesy produkcyjne w firmach muszą być elastyczne i dostosowane do produkcji różnych elementów i coraz mniejszych wolumenów produkcji przy zachowaniu wskaźników efektywności produkcji na odpowiednim poziomie – mówił podczas prezentacji Kamil Dudek, specjalista ds. marketingu w firmie Mitsubishi Electric.

Kluczowym rozwiązaniem dla zakładów produkcyjnych jest integracja automatyzacji, robotyzacji oraz warstwy IT. Optymalizacja procesów produkcyjnych na halach wraz z analizą oraz przetwarzaniem danych ma wpływ na oszczędność czasu, a co za tym idzie generowanie coraz większych zysków. Stanowisko e-Factory jest idealnym odzwierciedleniem takiego procesu produkcyjnego i bogatym portfolio produktów Mitsubishi Electric wpiętych w sieć przemysłową CC-Link IE Field. Miłym akcentem wycieczki jest pamiątka w postaci wyprodukowanego w czasie rzeczywistym długopisu, który można dowolnie zaprojektować i wygrawerować.

Ostatnim etapem podróży po świecie e-Factory jest stacja ze wielkogabarytowymi ekranami, tzw. viedowall na której zwizualizowane zostały różnorodne dane. Aplikacja oparta jest na systemie MAPS SCADA, dzięki czemu oferuje ogromne możliwości w zakresie wizualizacji nie tylko zużycia energii, lecz całego procesu produkcyjnego. Prowadzenie ciągłego monitoringu i archiwizacja danych pomiarowych daje nam możliwość zrozumienia gdzie i jak zużywamy energię. Analiza takich danych pozwoli z kolei na znalezienie słabych punktów w naszym systemie zasilania i dystrybucji energii. Na ekranach wyświetlone zostały raporty z produkcji długopisów czy też wskaźniki OEE z maszyny produkcyjne, umożliwiające analizę produkcji pod kątem jej optymalizacji. Aplikacja umożliwia także analizę i monitoring kondycji podzespołów pod kątem predykcyjnego utrzymania ruchu (z ang. predictive maintanance), na który coraz więcej firm kładzie nacisk.

Wspólnie z partnerami przygotowane zostały stanowiska demonstracyjne, które pozwolą przenieść się do świata e-Factory. Dzięki nowemu centrum Mitsubishi Electric stara się pomóc swoim klientom w zoptymalizowaniu procesów produkcyjnych oraz zwiększaniu konkurencyjności na rynku. Showroom prezentuje zwiedzającym ideę Przemysłu 4.0 w pigułce.

Nowe centrum będzie otwarte dla klientów, dając im możliwość przeprowadzania symulacji oraz testów swoich aplikacji.

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 11–12/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę