Otwarcie centrum produkcyjno-logistycznego Portowa 74

SILS Centre Gliwice

27 czerwca odbyło się uroczyste otwarcie nowego centrum produkcyjno-logistycznego "Portowa 74" firmy SILS Centre Gliwice. Spółka należy do grupy Ferrostaal Automotive oraz grupy Preymesser GmbH. Firma od 1999 roku aktywnie działa w podstrefie gliwickiej Katowickiej SSE, jest członkiem śląskich klastrów: motoryzacyjnego SILSESIA AUTOMOTIVE i Śląskiego Klastra Logistyki.

Nowy, nowoczesny obiekt powierzchni 8000 m2 hali i 1000 m2 biura wyposażony jest w system tryskaczy i świetliki umożliwiające prowadzenie działalności produkcyjnej.Halę wybudowano głównie z myślą o rozszerzeniu działalności firmy w ramach montaży podzespołów dla przemysłu motoryzacyjnego z powierzonych materiałów oraz z myślą o dostawach posekwencjonowanych modułów w systemie JIT (just in time) oraz JIS (just in sequence) do producentów pojazdów. Innym powodem budowy jest rozpoczęcie nowej działalności logistycznej, bowiem od 2000 do 4000 m2 hali przeznaczonych jest na ogólnodostępny magazyn, w którym poza rozładunkiem, składowaniem i załadunkiem możliwe są przepakunki, kompletacje, przygotowywanie zestawów itp.
W planach jest również uruchomienie produkcji na zlecenie pojazdów niskoseryjnych, w tym również elektrycznych.

Przygotowano także biura pod wynajem, które są już gotowe i czekają na najemców. Spółka przewiduje także możliwość rozbudowy obiektu o kolejną halę.

Lokalizacja blisko trasy średnicowej, węzła autostrad i trasy DK 88 umożliwia bardzo łatwe i szybkie połączenie ze światem zewnętrznym.

SILS Centre Gliwice planuje również uruchomienie grupy badawczej skupiającej swoją uwagę na rozwoju procesów montaży seryjnych i krótkoseryjnych.

Wykwalifikowana kadra inżynierów służy pomocą we wdrażaniu i optymalizowaniu procesów produkcyjnych i logistycznych w oparciu o najlepsze praktyki Lean Management.

W uroczystości otwarcia wzięło ok. 120 gości ze świata biznesu, administracji, nauki i kultury.

www.portowa74.pl 

 

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę