Partnerstwo w celu przyspieszenia transformacji przemysłu spożywczego

Partnerstwo w celu przyspieszenia transformacji przemysłu Dassault Systèmes

Dassault Systèmes i Bel Group ogłosiły nawiązanie długoterminowego partnerstwa na rzecz przyspieszenia transformacji przemysłu spożywczego w kierunku bardziej zrównoważonego modelu. Firmy odegrają kluczową rolę w kształtowaniu przyszłości sektora żywności poprzez wykorzystanie AI do digitalizacji pełnego łańcucha wartości, od pomysłu na produkt po produkcję i wprowadzenie na rynek.

  • Poprzez przyspieszenie cyfrowej transformacji branży i skalowanie przełomowych innowacji, to długoterminowe partnerstwo między firmami będzie kształtować przyszłość sektora żywności.
  • Cyfryzacja całego łańcucha wartości z wykorzystaniem sztucznej inteligencji pozwoli wprowadzić trwałe zmiany w sektorze i wzmocnić rolę pracowników.
  • Doświadczenie Bel Group w tworzeniu kultowych marek, takich jak The Laughing Cow, Babybel i GoGoSqueez, w połączeniu z naukowym i technologicznym podejściem Dassault Systèmes, będzie generować rozwiązania branżowe nowej generacji dla branży żywności i napojów.

Powiązane firmy

Dassault Systemès Sp. z o.o.

Wyżywienie w sposób zrównoważony globalnej populacji, która w 2050 roku liczyć będzie 10 miliardów ludzi, jest wyzwaniem. Sprostanie mu wymaga innowacyjnych technologii produkcji żywności i znalezienia przełomowych sposobów na skuteczne opracowywanie oraz wytwarzanie zdrowego i zrównoważonego pożywienia w wysoce regulowanej branży.

Bel Group wdroży rozwiązanie branżowe "Perfect Production" od Dassault Systèmes. Za pomocą tego opartego na platformie 3Dexperience narzędzia firma zamierza wesprzeć zrównoważony rozwój i poprawić wydajność procesów produkcyjnych w 11 swoich zakładach na całym świecie.  Kluczowymi obszarami w tej transformacji będą zarządzanie procesami produkcyjnymi (z ang. manufacturing operations management, MOM), nauka o żywności i materiałach, sztuczna inteligencja oraz zarządzanie cyklem życia produktu (z ang. product lifecycle management, PLM).

Wykorzystanie MOM pozwoli Bel Group wzmacniać rolę pracowników firmy poprzez transformację cyfrową tak, by zwiększyć wydajność produkcji i lepiej reagować na potrzeby rynku, optymalizując jednocześnie poziomy zapasów i zużycie surowców. W ten sposób marka będzie w stanie produkować w sposób bardziej zrównoważony, w dowolnej lokalizacji, zachowując wysoką jakość.

Dzięki sztucznej inteligencji Bel Group może na bieżąco dostosowywać się do potrzeb konsumentów, mając na względzie zrównoważony rozwój i przełomowe innowacje. Jednocześnie analiza milionów punktów danych i wykorzystanie uczenia maszynowego do ulepszania produktów i opakowań zapewni Dassault Systèmes kompleksowy wgląd w realia funkcjonowania branży spożywczej. Pozwoli to skrócić czas wprowadzania produktów na rynek, zoptymalizować receptury, zmniejszyć liczbę próbnych testów przemysłowych, przyspieszyć rozwój produktów i zwiększyć wydajność.

Z kolei zastosowanie procesu PLM umożliwi stworzenie spójnego środowiska współpracy, które połączy ludzi, procesy i dane, zapewniając wszystkim zaangażowanym dostęp do właściwych informacji w odpowiednim czasie. Ułatwi to przekrojową współpracę i proces podejmowania decyzji – od pomysłu na produkt, do jego wprowadzenia na rynek – a także uprości działania biznesowe.

Zwrot sektora żywności w kierunku bardziej zrównoważonego modelu wymaga w nadchodzącej dekadzie odważnych graczy i przełomowych działań. Dzięki temu wyjątkowemu i długoterminowemu partnerstwu chcemy być pionierami nowych rozwiązań i przyspieszyć naszą transformację. Możliwości obu firm i wspólna wizja pozwolą naszym zespołom na rozwój ulepszonego o sztuczną inteligencję obszaru R&D, a także przekształcenie naszych procesów produkcji i zarządzania produktami tak, by lepiej odpowiadały na przyszłe potrzeby przemysłu żywności – mówi Cécile Béliot, CEO Bel Group.

Cécile Béliot i ja podzielamy ten sam pogląd: przyszłość zdrowia zależy od przyszłości żywienia – mówi Bernard Charlès, Executive Chairman w Dassault Systèmes.Nasze partnerstwo z Bel Group wyznaczy przełom w kluczowym sektorze, jakim jest przemysł spożywczy. Wspólnie będziemy wspierać misję Grupy w zakresie oferowania zdrowszych, innowacyjnych wyborów żywieniowych, które są produkowane w sposób bardziej zrównoważony. Wykorzystując modelowanie, symulację, naukę o danych i sztuczną inteligencję możemy zaprojektować i stworzyć pełne korzyści ekonomicznych nowe punkty styku między zdrowiem i profilaktyką zdrowotną a przystępnym cenowo i zrównoważonym odżywianiem. Nasze naukowe i technologiczne podejście pomoże przemysłowi w sprostaniu największym wyzwaniom, przed którymi stoją dziś konsumenci, pacjenci i obywatele. Pokazaliśmy już jak wirtualne światy otwierają nowe horyzonty w rozwoju terapeutycznym. Teraz możemy to samo podejście zastosować w działalności Bel Group i wywołać rewolucyjne zmiany, które uczynią z tej firmy punkt odniesienia w zakresie technologii żywności.

Źródło: Dassault Systèmes 

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 7-8/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę