Wsparcie Dassault Systèmes dla Edukacji 5.0
W ciągu ostatnich kilku dekad obserwujemy przyspieszenie procesów transformacji cyfrowej i coraz powszechniejszą obecność nowych technologii w codziennym życiu. Sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy czy przetwarzanie danych są też coraz szerzej stosowane w polskich przedsiębiorstwach.
Pandemia Covid-19 sprawiła, że dziś zarówno w życiu codziennym, jak i w instytucjach edukacyjnych szeroko stosujemy rozwiązania cyfrowe. Ale czas Covid-19 wyraźnie pokazał też potrzebę przygotowania ludzi na przeciwności losu i wzmocnienia inteligencji emocjonalnej, co pozwoli im połączyć transformację cyfrową z procesem transformacji społecznej. Tym właśnie jest Edukacja 5.0: łańcuchem, łączącym wiedzę cyfrową i technologiczną z ludzkimi emocjami i umiejętnościami społecznymi.
Wzmacnianie kompetencji pracowników przyszłości
Dassault Systèmes wspiera ideę Edukacji 5.0 i od lat jest partnerem strategicznym wielu gałęzi przemysłu, dzięki czemu doskonale rozumie, jakie umiejętności i kwalifikacje są najbardziej pożądane na rynku pracy. W 2020 roku firma technologiczna przedstawiła inicjatywę 3Dexperience Edu, która w połączeniu z platformą 3Dexperience ma pomóc w rozwoju konkretnych umiejętności, sprzyjać nawiązywaniu współpracy i tworzeniu centrów edukacyjnych. Inicjatywa pozwala także angażować studentów w wyzwania i konkursy związane ze zrównoważonym rozwojem oraz oferować nowe portfolio doświadczeń edukacyjnych i certyfikacji dla profesjonalistów. Przy pomocy 3Dexperience Edu firma Dassault Systèmes chce odegrać ważną rolę we wspieraniu pracowników przyszłości przez stworzenie na platformie 3Dexperience nie tylko nowych możliwości edukacyjnych, ale także zapewnienie płaszczyzny do komunikacji i współpracy między uczelniami i przemysłem w celu zwiększenia szans na zatrudnienie.
Webinar dotyczący Edukacji 5.0
Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak platforma 3Dexperience wspiera proces nauczania, Dassault Systèmes zaprasza do udziału w bezpłatnym webinarze „Edukacja 5.0 - inżynierowie przyszłości gotowi na wyzwania jutra z platformą 3Dexperience” , który odbędzie się 9 lipca 2024 r. Podczas spotkania eksperci Dassault Systèmes omówią szereg tematów, w tym:
- Jak ewoluuje rynek inżynierów i zmieniają się kluczowe kompetencje.
- Jak platforma 3Dexperience umożliwia podejście Project Based Learning
- Jak transformować polskie uczelnie i dostosować model biznesowy do dzisiejszych realiów rynkowych?
- Jak znajomość platformy 3Dexperience może zwiększyć atrakcyjność (przyspieszyć zatrudnienie) inżyniera na rynku
- Jak polskie uczelnie i polscy studenci podbijają świat i kosmos.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Gościem specjalnym webinaru będzie Andrzej Jałowiecki, wykładowca na Politechnice Śląskiej i opiekun projektu studenckiego Silesian Phoenix, realizowanego przez studentów Politechniki Śląskiej w ramach Międzywydziałowego Studenckiego Koła Naukowego Zastosowania Metod Sztucznej Inteligencji AI-METH. Celem projektu, realizowanego od 2018 roku, jest zaprojektowanie, zbudowanie i zaprogramowanie mobilnej robotycznej platformy eksploracyjnej, zwanej potocznie łazikiem marsjańskim. Od tego czasu zespół opracował trzy wersje łazika Phoenix, które biorą udział w międzynarodowych zawodach klasy Rover Challenge.
Zespół korzysta z platformy 3Dexperience w ramach programu Worldwide challenges firmy Dassault Systèmes. Podczas webinarium Andrzej Jałowiecki opowie o tym, jak platforma ułatwiła 35-osobowemu zespołowi projektowanie, współpracę nad projektem i udostępnianie danych w czasie rzeczywistym. Zapraszamy na spotkanie, które odbędzie się 9 lipca 2024 r. w godzinach 10:00 - 11:00.
Źródło: Dassault Systèmes