Peugeot Sport podąża w kierunku mety wykorzystując symulację Dassault Systèmes

Peugeot Sport podąża w kierunku mety wykorzystując symulację Peugeot Sport

Dassault Systèmes i Peugeot Sport, dział sportów motorowych Stellantis, ogłosiły partnerstwo w projekcie symulacji i optymalizacji aerodynamiki Peugeot 9X8 Hybrid Hypercar na tegoroczny sezon wyścigów długodystansowych, aby zademonstrować, że wysokowydajna elektromobilność w sportach motorowych może przynieść korzyści markom motoryzacyjnym Stellantis.

  • Firmy Dassault Systèmes i Peugeot Sport, należący do Stellantis, nawiązały współpracę w celu optymalizacji aerodynamiki hybrydowego hipersamochodu PEUGEOT 9X8 na sezon Długodystansowych Mistrzostw Świata 2024.
  • Oparte na platformie 3Dexperience aplikacje SIMULIA od Dassault Systèmes zostały wykorzystane do symulacji i oceny wpływu różnych projektów na osiągi pojazdu.
  • Precyzyjna symulacja umożliwiła Peugeot Sport udoskonalenie decyzji projektowych i wsparcie transformacji branży z silników cieplnych na pojazdy hybrydowe i elektryczne.

Powiązane firmy

Dassault Systemès Sp. z o.o.

Oprogramowanie SIMULIA PowerFLOW firmy Dassault Systèmes, oparte na platformie 3Dexperience, zostało wykorzystane do stworzenia wirtualnego bliźniaka całego nadwozia pojazdu i dokładnego przewidzenia aerodynamicznego wpływu różnych opcji projektowych na osiągi, generowanie siły docisku i stabilność pojazdu. Dzięki przejrzystemu połączeniu danych projektowych i symulacyjnych w chmurze, Peugeot Sport był w stanie ocenić i zoptymalizować pomysły projektowe oraz podjąć na tej podstawie bardziej wydajne i opłacalne decyzje końcowe.

Peugeot Sport podąża w kierunku mety wykorzystując symulację Dassault Systèmes zdjęcie w treści artykułu

Nasze prace projektowe i symulacyjne opierają się na Dassault Systèmes, jego technologii i wiedzy. To partnerstwo umożliwiło 120 członkom naszego zespołu współpracę, szybkie wprowadzanie innowacji i osiąganie wyznaczonych celów – powiedział Olivier Jansonnie, dyrektor projektu Motorsport WEC w Stellantis. Od pierwszego dnia mieliśmy dostęp do łatwych do zrozumienia wyników symulacji przepływu powietrza i mogliśmy podejmować wstępne decyzje, które determinowały przyszły przebieg naszych projektów. W rezultacie byliśmy w stanie przeprowadzić 80-90% naszych prac rozwojowych przy użyciu samej symulacji.

Peugeot 9X8 Hybrid Hypercar z dywizji Peugeot Sport weźmie udział w sezonie 2024 Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC), który obejmuje dziewięć wyścigów odbywających się na całym świecie, w tym prestiżowy 24-godzinny wyścig Le Mans. W kategorii Hybrid Hypercar zawodnicy muszą przestrzegać surowych przepisów projektowych i testować swoje pojazdy w jednym tunelu aerodynamicznym, co pokazuje kluczową rolę aerodynamiki w konkurencyjności pojazdów.

Dział Peugeot Sport, który wcześniej korzystał z rozwiązania CATIA firmy Dassault Systèmes do projektowania mechanicznego, chciał szybko wdrożyć swoje badania aerodynamiczne i przeprowadzić testy w unikalnym środowisku wirtualnym przed przetestowaniem fizycznej wersji samochodu w tunelu aerodynamicznym. Korzystając z rozwiązania Dassault Systèmes, przeprowadzono ponad 10 000 symulacji w celu oceny przepływu powietrza, na przykład pod układem napędowym, wokół przedniego splittera i wzdłuż tylnej części pojazdu w przypadku braku spojlera.

– Sporty motorowe to wymagająca dyscyplina zarówno dla kierowców, jak i ich pojazdów, która wymaga od zespołów szybkości i precyzji – dodała Laurence Montanari, wiceprezes Dassault Systèmes ds. transportu i mobilności. „Dassault Systèmes stworzył środowisko oparte na chmurze, w którym inżynierowie z obu firm mogli współpracować w celu symulacji aerodynamiki hybrydowego hipersamochodu Peugeot 9X8 we wszystkich jego fazach. Nasi eksperci przeanalizowali wyniki symulacji i zaproponowali ulepszenia, aby spełnić specyfikacje WEC. W rezultacie dział Peugeot Sport był w stanie opracować konkurencyjny i wytrzymały hipersamochód.

Źródło: Dassault Systèmes 

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 5-6/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę