Połączenie technologii i wiedzy dostarcza rozwiązania z zakresu automatyzacji

Połączenie technologii i wiedzy rozwija automatyzację Brillopak

Robotyka i automatyzacja mogą przekształcić przemysł wytwórczy, zwiększyć wydajność i zmniejszyć presję związaną z rosnącym niedoborem siły roboczej. Mimo wszystko, przenoszenie innowacyjnych technologii z fazy rozwojowej do wdrażania nadal stanowi wysiłek zespołowy.

Firma Brillopak wykorzystała technologię OMRON do zaprojektowania UniPAKer P160, czyli w pełni zautomatyzowanej maszyny do pobierania i pakowania. Może ona pobierać wiele produktów o różnych jednostkach magazynowych i różnych przypisanych środowiskach pakowania, a następnie umieszczać je w skrzynkach IFCO oraz kartonach.

Powiązane firmy

Omron Electronics

To tylko jeden z przykładów, jak program OMRON Solutions Partner pomaga branży produkcyjnej we wdrażaniu technologii przekształcającej procesy zgodnie z ich potrzebami, a czołowym firmom inżynieryjnym zapewnia dostęp do większej liczby rynków. 

OMRON Solutions Partners

– Chodzi o połączenie dogłębnej znajomości technologii OMRON z rozległą wiedzą naszych partnerów na temat ich branży. Partnerzy wykorzystują technologię OMRON i przekształcają ją w rzeczywiste rozwiązania dla przemysłu wytwórczego. Postrzegamy to jako pewnego rodzaju ekskluzywny klub. Nasi partnerzy są niezwykle wiarygodni, doskonale znają nasze produkty i naprawdę rozumieją swoje rynki oraz wyzwania, z którymi się mierzą – wyjaśnił Robert Meechan, kierownik ds. integracji systemów w firmie OMRON.

Brillopak, firma projektująca i produkująca urządzenia do pobierania i układania, to najnowszy członek sieci. Dzięki tej współpracy zyskuje dostęp do zespołu sprzedaży, działu marketingu oraz inżynierów ds. zastosowań OMRON, a także do szerszego rynku europejskiego. 

UniPAKer P160

– Korzystając z różnych dostępnych podzespołów i rozwiązań z zakresu robotyki, firmy OMRON i Brillopak opracowały w pełni funkcjonalny projekt modelu P160 – powiedział Andrew Shelley, kierownik ds. kluczowych klientów w firmie OMRON.

Jest to w pełni zautomatyzowana maszyna do pobierania i układania. Może pobierać wiele produktów o różnych jednostkach magazynowych i różnych przypisanych środowiskach pakowania, a następnie pakować je do skrzynek IFCO i kartonów, pomagając producentom spełniać precyzyjne wymagania klientów z sektora supermarketów.

Brillopak

Rozwiązanie wyróżnia także mały system wizyjny, który wykrywa środek i kąt ustawienia opakowania. Dzięki temu nawet gdy produkty trafiają na linię w losowej kolejności, maszyna będzie je pobierać i układać zgodnie z odpowiednim wzorem. 

– Oferujemy również funkcje typu OCR, dzięki którym można sprawdzić kody daty na opakowaniach oraz upewnić się, że opakowanie jest odpowiednie dla receptury. Robot pozwala nam również wybrać, które opakowania pobieramy. Jeśli więc opakowanie jest nieprawidłowe, możemy je zostawić. Jeśli zdarzy się, że trzy opakowania pod rząd będą nieprawidłowe, możemy zatrzymać linię. Następnie przekazujemy informację zwrotną do klientów, dzięki czemu mogą być elastyczni i szybko reagować na problemy – mówi Peter Newman, założyciel i dyrektor techniczny Brillopak.

Partnerstwo OMRON & Brillopak

Oba zespoły oczekują, że będzie to pierwszy z wielu wspólnych projektów i z niecierpliwością czekają na kolejne okazje do podzielenia się umiejętnościami i wiedzą.

– Nasze relacje z OMRON rozwijały się przez ostatnie 10 lat, dzięki czemu zbudowaliśmy solidny fundament zaufania. Oni informują nas o nowych osiągnięciach, a my zazwyczaj mamy darmowy lub bardzo preferencyjny dostęp do nowych produktów, abyśmy mogli je wypróbować. Z niecierpliwością czekamy na dalszy rozwój naszej współpracy z firmą OMRON – podsumował Xavier Barraud, dyrektor ds. inżynierii i operacji w Brillopak.

Źródło: OMRON

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 5–6/2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę