Sukces 7. Międzynarodowych Targów Kooperacyjnych Przemysłu Narzędziowo-Przetwórczego INNOFORM

Sukces 7. Międzynarodowych Targów Kooperacyjnych INNOFORM INNOFORM

Sukces zaczyna się od spotkań – takimi słowami wicemarszałek województwa kujawsko-pomorskiego Zbigniew Ostrowski otworzył 7. edycję targów INNOFORM®. To wydarzenie, które na stałe wpisało się w kalendarz branży narzędziowo – przetwórczej nie tylko w Polsce, ale i w Europie, odbyło się w dniach 4-6 marca w Bydgoskim Centrum Targowo Wystawienniczym. Były to 3 dni wymiany wiedzy, doświadczeń i innowacyjnych pomysłów. Oprócz strefy wystawców, integralną część wydarzenia stanowiły debaty, spotkania B2B oraz szkolenia, poprowadzone przez ekspertów. Targi odwiedziło 2682 przedsiębiorców, którzy zapoznali się z ofertą 190 firm z całego świata.

Atrakcyjny program targów

Podczas tegorocznej konferencji TECHNOFORUM #PLASTICS RECYCLING specjaliści rozmawiali o trzech wiodących tematach, dotyczących recyklingu: legislacji, technologii oraz praktycznym wykorzystaniu recyklatów w przetwórstwie tworzyw. 

Specjaliści ds. marketingu mogli poszerzyć swoją wiedzę podczas szkolenia „Jak sprzedać wtryskarkę bez nakręcania bajek – sztuka marketingu w przemyśle”. Specjaliści z MOKO Marketing – agencji wyspecjalizowanej w przemyśle, przekazali dawkę wiedzy i praktycznych przykładów skutecznej promocji technologii i produktów.

– Cenię sobie możliwość poszerzenia wiedzy i uważam, że takie szkolenie podczas targów jest niezwykłym bonusem dla osób, które chcą być na bieżąco nie tylko z ofertą produktów targowych, ale także z wiedzą i trendami docierania ze swą ofertą do klientów – tak udział w warsztacie podsumowała jedna z uczestniczek, Agnieszka Pawlicka, dyrektor marketingu z firmy RICHO Polska. 

Targi w Krakowie

Drugiego dnia wydarzenia miała miejsce giełda kooperacyjna organizowana od pierwszej edycji targów przez Enterprise Europe Network przy Toruńskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. Kilkudziesięciu uczestników z 13 krajów wzięło udział w spotkaniach B2B zarówno w formie stacjonarnej, na terenie targów, jak również w formule online. Tego dnia odbyła się również konferencja regionalna projektu „Innovation Coach” realizowanego przez Instytut Podstawowych Problemów Techniki PAN, w ramach której przedsiębiorcy mieli okazję poznać usługę wspierającą firmy we wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań.  Mogli także dowiedzieć się więcej o formach wsparcia dla firm oraz o dofinansowaniach unijnych i regionalnych. 

Wartość spotkań

Biznesowy charakter targów INNOFORM® podkreślają przedstawiciele firm.

– Po raz pierwszy wystawiamy się na targach INNOFORM. Wcześniej uczestniczyliśmy w nich jako odwiedzający. Do wystawienia przekonało nas to, że coraz większa liczba naszych potencjalnych klientów odwiedza te targi. Uważam, że targi INNOFORM po 7 latach stały się już targami rozpoznawalnymi nie tylko w Polsce, ale też w Europie – powiedział Paweł  Stawniczy, Sales Representative z Mold-Masters Europa.

– Jesteśmy praktycznie w dolinie narzędziowej, więc dla praktyków, jest to bardzo dobre miejsce. Ważne jest, że przychodzą tutaj konstruktorzy, ponieważ to oni szukają nowych rozwiązań po to, żeby zaistnieć u klienta – podkreślił Robert Banaś, właściciel firmy Formtechnik Banaś.

– Są firmy, które nie decydują się na tworzenie dużych stoisk, ponieważ dla jednej osoby, która reprezentuje firmę w Polsce, może to być zbyt duże obciążenie. Forma, jaką mamy tutaj, wydaje się idealna do zaprezentowania swoich produktów i nawiązania nowych kontaktów – zauważył Kamil Jakubczak, Country Manager & Sales Engineer firmy Heller Sales and Services.

Lokalny charakter 

Bydgoski Klaster Przemysłowy Dolina Narzędziowa – współorganizator wydarzenia – pozyskał środki na udział w targach INNOFORM na lata 2025-2027. To szansa dla małych i średnich przedsiębiorstw  z województwa kujawsko-pomorskiego na udział w targach przy minimalnym zaangażowaniu środków.  Dofinansowanie do 85% kosztów udziału w targach jest realizowanie w ramach programu „Promocja MŚP z branży narzędziowo-przetwórczej na rynku krajowym i zagranicznym” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza. 

– Muszę przyznać, że proces uzyskania dofinansowania był bardzo prosty. Po dostarczeniu odpowiedniej dokumentacji, którą trzeba było przygotować, pozostawały już tylko kwestie związane z tym, jak widzimy nasze stanowisko – powiedziała Paulina Ciechanowska, młodsza specjalistka ds. grafiki i wizerunku z firmy CBT Polska.

Targi w Krakowie

– Dofinansowanie bardzo nam pomogło w podjęciu decyzji o udziale w targach. Zastanawialiśmy się nad udziałem w tegorocznej edycji i możliwość otrzymania dofinansowania sprawiła, że podjęliśmy pozytywną decyzję – zaznaczył Arkadiusz Badziński, manager narzędziowni i wtryskowni ds. technicznych z firmy DTM SYSTEM Daniel Kujawski. 

INNOFORM stawia na edukację 

Kształcenie w kierunkach technicznych odgrywa kluczową rolę w rozwoju przemysłu i innowacji w regionie. Perspektywy rozwoju branży narzędziowo-przetwórczej stwarzają ogromne możliwości zdobycia zawodu przyszłości, jednocześnie dostarczając przedsiębiorcom  wykwalifikowanych pracowników.  Jak co roku trzeci dzień targów dedykowany był uczniom ósmych klas szkół podstawowych, szkół średnich i studentom. 200 młodych ludzi, którzy stoją przed wyborem zawodowej drogi, odwiedziło ekspozycję targową. Po spotkaniu doradczym z ekspertami, uczestnicy podzieleni na grupy, z przewodnikami zwiedzali targi i poznawali maszyny i technologie w praktyce.

Targi w Krakowie

– Moim zdaniem targi to jest najlepsze miejsce, gdzie młodzi ludzie mogą w jednej hali zobaczyć tak różne technologie związane przede wszystkim z wytwarzaniem form. Co więcej, mają okazję zobaczyć, jak te narzędzia trafiają na maszyny, a z nich powstają gotowe produkty, takie jak na przykład prezentowane tutaj doniczki czy inne wyroby – podsumował dr hab. inż., prof. PBŚ, Dariusz Sykutera z Politechniki Bydgoskiej.

Organizatorzy już dziś zapraszają na 8. edycję Targów Narzędziowo-Przetwórczych INNOFORM, które odbędą się w dniach 3-5 marca 2026 r. w Bydgoszczy.

Targi w Krakowie

Źródło: Targi w Krakowie

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 3/2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę