System doboru rozmiaru odzieży oparty na sztucznej inteligencji

System doboru rozmiaru odzieży oparty na AI Mewa

Dostawca usług tekstylnych firma Mewa kontynuuje swój rozwój, zapewniając sobie większościowe udziały w startupie, jakim jest Esenca Digital Workwear S.R.L. z Rumunii. Firma specjalizuje się w opracowywaniu wspieranych przez sztuczną inteligencję procesów skanowania, które mają na celu określenie rozmiaru odzieży w oparciu o wykorzystanie przeznaczonej do tego aplikacji w telefonie.

Nabywając większościowy pakiet udziałów w Esenca, Mewa rozszerzyła swoje portfolio i tym samym zyskała na długo wiarygodnego partnera w zakresie cyfrowej obsługi klienta. Technologia oparta na sztucznej inteligencji umożliwia firmie Mewa, a także jej klientom i partnerom, korzystanie przy doborze odzieży roboczej i ochronnej z wygodnej, zainstalowanej w telefonie aplikacji do pomiaru wielkości ciała danej osoby, umożliwiając tym samym optymalizację oferty w odniesieniu do rozmiaru wybranej odzieży. Dzięki temu w niedalekiej przyszłości proces ręcznego pomiaru i doboru rozmiaru odzieży, przeprowadzany na miejscu w zakładzie użytkownika, będzie bardziej elastyczny i wydajny.

Idealny rozmiar w kilka sekund

Cyfrowy pomiar można przeprowadzić przy pomocy smartfona lub urządzenia pracującego offline. Niezbędne są przy tym informacje o wzroście i płci mierzonej osoby, a także dwa zdjęcia całego ciała wykonane aparatem telefonu komórkowego - jedno z przodu i jedno z boku. Przy pomocy sztucznej inteligencji dokładne wymiary ciała obliczane są na podstawie zdjęć i następnie przenoszone na siatkę rozmiarów kolekcji odzieży Mewa. Zdjęcia nie musza być zapisywane, służą jedynie do identyfikacji punktów pomiarowych. Znormalizowany pomiar, wykorzystujący ponad 100 punktów pomiarowych, realizowany jest z dokładnością do 0,5 centymetra. W ciągu 30 sekund użytkownik otrzymuje propozycję rozmiaru w odniesieniu do danej kolekcji odzieży.

Technologia skanowania opracowana przez Esenca ma być od 2024 roku sukcesywnie integrowana z cyfrowymi systemami obsługi klienta firmy Mewa.

Źródło: Mewa

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę