Tajwańskie przedsiębiorstwa nawiązują współpracę z polskimi firmami
24 kwietnia w Warszawie zainaugurowany został Taiwan Business Week, którego integralną częścią była Tajwańska Misja Handlowa. Podczas Misji przedstawiciele 19 tajwańskich przedsiębiorstw spotkali się z reprezentantami 53 polskich firm na specjalnie zaaranżowanych spotkaniach B2B, których odbyło się w sumie aż 170. Była to znakomita okazja do bezpośrednich rozmów, poznania oferty i możliwości współpracy. Szacuje się podpisanie umów handlowych na łączną kwotę 5,84 mln USD.
Tajwańska gospodarka należy do jednych z najbardziej dynamicznych i innowacyjnych na świecie. Reprezentanci firm z Tajwanu przybyli do Polski w celu nawiązania nowych kontaktów biznesowych z polskimi odbiorcami, zainteresowanymi solidnymi i nowatorskimi produktami oraz technologiami. Wśród delegatów znaleźli się producenci m.in. maszyn, narzędzi, urządzeń, komponentów elektronicznych, wyrobów metalowych, budowlanych, akcesoriów do branży kosmetycznej, medycznej i gastronomicznej.
Wydarzenie otworzył Ambasador Tajwanu Bob Chen z Biura Przedstawicielskiego Tajpej a towarzyszyli mu znamienici goście: Michał Polański - dyrektor Departamentu Wsparcia Przedsiębiorczości Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości; Wojciech Konecki - wiceprezes Krajowej Izby Gospodarczej oraz Monika Grzelak - zastępca dyrektora z Centrum Inwestycji Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.
Po części oficjalnej goście mogli skosztować specjałów tajwańskiej kuchni oferowanych przez jedyną w Polsce tajwańską restaurację Kuku z Krakowa oraz firmę Chimei Food, której przedstawiciele przylecieli do Polski specjalnie na to wydarzenie. Kucharze przygotowali m.in. wyśmienite pierogi, gua bao i kultowe bubble tea, popularny napój wywodzący się właśnie z Tajwanu.
Nie brakowało także atrakcji związanych z turystyką – można było przenieść się w najbardziej charakterystyczne miejsca na wyspie dzięki specjalnie przygotowanej fotobudce, a także podziwiać wystawę zdjęć oraz filmy prezentujące walory turystyczne tego niesamowicie różnorodnego regionu. Prezentacja lokalnej kuchni i atrakcji turystycznych miała przybliżyć przedsiębiorcom inne oblicze Tajwanu, a tym samym zachęcić do odkrycia możliwości współpracy, szczególnie w wiodących na wyspie sektorach gospodarki, jak ICT, przemysł maszynowy, motoryzacyjny, rowerowy, narzędzi, elementów złącznych.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Wizyty tajwańskiej delegacji w instytucjach biznesowych oraz siedzibie lidera z branży e-commerce.
Organizatorem wydarzenia była Taitra – największa na Tajwanie, sponsorowana przez rząd i stowarzyszenia handlowe organizacja non profit, której misją i zadaniem jest wspieranie współpracy gospodarczej pomiędzy Tajwanem a innymi krajami na całym Świecie. Polski oddział Taitra jest jednym z ponad 60-ciu i prężnie działa w kierunku zacieśnienia współpracy pomiędzy naszymi krajami. Współorganizatorem wydarzenia była Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.
Przedsiębiorcy zainteresowani bliższą współpracą z tajwańskimi dostawcami mogą zgłaszać się do warszawskiego przedstawicielstwa Taitra w celu uzyskania pomocy w pozyskaniu kontaktu do dostawców konkretnych produktów na Tajwanie.
Źródło: Taiwan Trade Center Warsaw/ Ad by BOFT