Volta Trucks zadebiutuje swoją elektryczną ciężarówką

Volta Trucks zadebiutuje swoją elektryczną ciężarówką Volta Trucks

Volta Trucks, wiodący i przełomowy producent w pełni elektrycznych pojazdów użytkowych oraz dostawca usług, potwierdził wprowadzenie na rynek amerykański i pierwszy publiczny pokaz w pełni elektrycznego Volta Zero na targach Advanced Clean Transportation (ACT) Expo w dniach 14 maja, jako Volta Trucks. 

Targi ACT Expo odbędą się w pobliżu Los Angeles w Anaheim w Kalifornii i są największym na świecie wydarzeniem poświęconym pojazdom użytkowym napędzanym paliwami alternatywnymi, przeznaczonym dla producentów pojazdów i przewoźników komercyjnych. Volta Trucks zaprezentuje prototyp klasy 7 Volta Zero do weryfikacji projektu na stoisku 6895. 

Volta Trucks w Ameryce 

Wprowadzenie w pełni elektrycznych pojazdów użytkowych Volta Trucks do Ameryki Północnej nastąpi w 2023 r. za sprawą Volta Zero klasy 6 i klasy 7 (odpowiednik istniejącej europejskiej ciężarówki 16-tonowej), która będzie dostępna z ładunkiem zewnętrznym lub chłodniczym (skrzynka).

Pod koniec 2023 r. Volta Trucks uruchomi amerykański program Driving Experience Program dla operatorów flot w celu oceny pilotażowej floty Volta Zero w rzeczywistych środowiskach dystrybucyjnych, aby zrozumieć, w jaki sposób elektryczne samochody dostawcze zostaną zintegrowane z ich działalnością. Podobny program jest obecnie uruchamiany w sześciu krajach europejskich. Program w USA rozpocznie się na zachodnim wybrzeżu, przed wprowadzeniem pojazdów produkcyjnych spodziewanym w 2024 r.

Volta Zero to pierwsza specjalnie skonstruowana, całkowicie elektryczna ciężarówka średniej ładowności, zaprojektowana specjalnie dla logistyki miejskiej. Od podstaw projekt Volta Zero wykorzystuje innowacyjną, kompaktową oś eAxle, składającą się z silnika elektrycznego, przekładni i osi w jednym urządzeniu, dostarczaną przez firmę Cummins z siedzibą w Michigan, oraz akumulatory wysokonapięciowe umieszczone w szynach podwozia – ich najbezpieczniejszej możliwej lokalizacji – z kalifornijskiej firmy Proterra.

Jako pojazd zaprojektowany specjalnie dla logistyki miejskiej, 15-tonowy Volta Zero klasy 6 i klasy 7 będzie oferował modułową konfigurację akumulatorów zapewniającą zasięg od 95 do 125 mil – więcej niż wystarczający dla tras dystrybucyjnych w centrum miasta.

Zaprojektowany z myślą o bezpieczniejszych drogach

Pojazdy użytkowe stanowią niewielką część ruchu miejskiego, ale w przeszłości brały udział w nieproporcjonalnie dużej liczbie wypadków z udziałem niechronionych użytkowników dróg, w tym pieszych i rowerzystów. Dzięki elektrycznemu układowi napędowemu, który pozwolił projektantom firmy stworzyć od podstaw nową koncepcję pojazdu, Volta Zero została zaprojektowana z kabiną w stylu szklarni z bezpośrednim widokiem 220 stopni wokół pojazdu w celu zmniejszenia martwego pola. Ma też niższe, centralnie umieszczone stanowisko kierowcy, które umożliwia komunikację na poziomie oczu ze wszystkimi użytkownikami dróg.

Kierowca wsiada i wysiada z pojazdu po obu stronach, zawsze na chodnik dla własnego bezpieczeństwa i przez przesuwane, a nie wahadłowe drzwi, aby zapewnić bezpieczeństwo przejeżdżającym rowerzystom. Wszystkie Volty Zero korzystają z tych samych światowej klasy standardów bezpieczeństwa, a także zerowych układów napędowych z rury wydechowej, eliminując nie tylko emisję CO2, ale także szkodliwych cząstek stałych, które pogarszają lokalną jakość powietrza i przyczyniają się do problemów zdrowotnych.

Wkrótce po wprowadzeniu Volta Zero klasy 6 i klasy 7 ma nastąpić pojazd klasy 5 o masie 19 500 funtów i ciężarówka klasy 6 o masie 26 000 funtów, co odpowiada europejskim pojazdom o masie 7,5 i 12 ton, w 2026 r. .

Volta Zero klasy 5 i 6, zaprezentowane w kwietniu 2022 r., będą wizualnie nawiązywać do pojazdu klasy 7. Ciężarówki klasy 5 i 6 będą do siebie bardzo podobne z przodu, przy czym pojazd klasy 6 będzie miał dłuższe podwozie i nadwozie oraz drugi zestaw tylnych kół i opon, aby pomieścić zwiększoną ładowność pojazdu.

Szybsza adaptacja elektrycznych pojazdów 

Volta Trucks rozumie złożoność, z jaką borykają się operatorzy flot w związku z przejściem na elektryfikację. W odpowiedzi firma oferuje innowacyjną propozycję „Truck as a Service”, która przyspiesza przyjęcie elektrycznych pojazdów użytkowych, zapewniając bezproblemowy i bezproblemowy sposób elektryfikacji flot, jednocześnie zmniejszając ryzyko migracji dla operatorów flot. Truck as a Service wspiera każdy etap migracji do elektryfikacji, oferując pojedynczą, przystępną miesięczną opłatę, która finansuje korzystanie z w pełni elektrycznego pojazdu Volta Zero oraz wszystkie jego wymagania w zakresie serwisowania, konserwacji, finansów, ubezpieczenia i szkoleń, maksymalizując sprawność eksploatacyjna pojazdu.

Korzystając z tego samego podejścia, jakie przyjęto w Europie, Volta Trucks opracuje własne „Volta Trucks Hubs” w Stanach Zjednoczonych do obsługi i konserwacji pojazdów. Huby będą zlokalizowane w pobliżu własnych centrów logistycznych klientów, aby zmaksymalizować dyspozycyjność i wygodę. Firma rozwinie również rozległą sieć obiektów certyfikowanych partnerów serwisowych, aby zwiększyć zasięg geograficzny punktów serwisowych i konserwacyjnych.

– Cieszę się, że mogę pokazać w pełni elektryczną Voltę Zero na ważnym rynku amerykańskim, na ACT Expo w Kalifornii. Opieramy się na kluczowych doświadczeniach z naszej europejskiej premiery, gdzie rozwijaliśmy się szybko i na dużą skalę, z głębokim zrozumieniem potrzeb naszych klientów, aby przyspieszyć przejście na elektryczne pojazdy użytkowe i pomóc w dekarbonizacji centrów miast. Stany Zjednoczone borykają się z tymi samymi problemami w zakresie bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju, z którymi borykamy się w Europie, i stanowią dla nas znaczącą szansę rynkową. To początek naszej podróży po Stanach Zjednoczonych i cieszymy się, że możemy udostępnić klientom z USA pojazdy z certyfikatem drogowym, aby mogli je ocenić jeszcze w tym roku – powiedział dyrektor generalny Volta Trucks, Essa Al-Saleh.

Źródło: Volta Trucks 

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę