Zarządzanie informacją

Komentarz Bartłomieja Besza, Product Managera RFID & Fieldbuses, Application & Training Center Manager w firmie Turck
Systemy RFID to przede wszystkim informacja – kwestią otwartą pozostaje sposób jej wykorzystania. Z punktu widzenia zarządzania nie ma znaczenia, czy przedsiębiorstwo jest duże, czy małe, różna będzie jedynie skala zachodzących w nim procesów. Duże przedsiębiorstwa przetwarzają ogromne ilości danych dotyczące chociażby zachodzących w nich procesów logistycznych, wykorzystując rozbudowane bazy danych. Transport wewnętrzny, w którym wiedza o interwałach czasowych na poszczególnych etapach produkcji jest często bardzo istotna z uwagi na wydajność, to dobre miejsce do zastosowania technologii RFID. Z kolei w przypadku maszyn produkujących konkretne detale RFID będą źródłem danych pozwalających na sprawniejsze zarządzanie parkiem maszynowym – począwszy od działania prewencyjnego bazującego na informacji o liczbie użyć danego narzędzia (przekroczenie ustalonej granicy może skutkować zepsuciem maszyny i przestojem) po kontrolę wyboru właściwego zestawu narzędzi przed uruchomieniem seryjnej produkcji. Prosta pomyłka naraża bowiem niewielkie przedsiębiorstwo na duże koszty związane z wycofaniem partii.